השקעתם בשיווק מבוסס תוכן ואתם לא רואים תוצאות? 7 סיבות שיכולות להסביר את המצב

דף הבית » בלוג » השקעתם בשיווק מבוסס תוכן ואתם לא רואים תוצאות? 7 סיבות שיכולות להסביר את המצב
שלי לבן

יועצת לאסטרטגיית תוכן, מומחית בפיתוח שפת מותג ונראטיב

כותבים ומפרסמים הרבה מאוד תוכן, אבל מרגישים שאין תזוזה בביצועים השיווקיים? אין מספיק חשיפות? בואו נפענח את החידה הזו ביחד, ונבדוק מדוע המאמצים עשויים שלא להניב תוצאות רצויות

אם אתם כאן אז כנראה שכבר הבנתם מה זה שיווק מבוסס תוכן ולמה הוא חשוב כל כך לקידום המותג שלכם.  קרוב לוודאי גם התחלתם ולייצר תכנים ולפרסם אותם, ובכל זאת אתם לא רואים את התוצאות הטובות שהובטחו לכם.

אם זה המצב, סביר להניח שאתם מתחילים לתהות אם התוכן שלכם מספיק טוב, אם אתם פועלים נכון, ואם שיטת השיווק הזאת בכלל יעילה. ראשית, נרגיע ונאמר שכל התהיות האלה הן לגיטימיות ונפוצות. אבל גם אם זה לא נראה כך כרגע, שיווק מבוסס תוכן מוכיח את עצמו שוב ושוב כאחד הכלים האפקטיביים ביותר לקידום מותגים ומוצרים.

 

כמה נתונים על שיווק תוכן

רק כדי לסבר את האוזן שיווק מבוסס תוכן יכול לייצר פי 3 לידים איכותיים ולהקטין את העלות לליד בכ – 60% בהשוואה לשיטות שיווק אחרות. כך שיש על מה לסמוך. על פי הנתונים האחרונים של האיגוד העולמי לשיווק תוכן (content marketing institute) 67% מהמשווקים שמשתמשים בשיווק תוכן מדווחים שזוהי אסטרטגיה שמגדילה ביקושים ולידים, 83% מהמשווקים מדווחים ששימוש בשיווק תוכן עזר להגביר מודעות למותג, 77% דיווחו שהוא עוזר להם בהגברת אמון ואהדה למותג ו-72% טענו מסייע בחינוך שוק.  

אבל לכל מטבע כידוע, יש שני צדדים, ומהצד השני שיווק תוכן לא חף מאתגרים ויש לא מעט טעויות שעלולות לגרום לכך שהוא לא יעבוד. לכן, לפני שאתם מחליפים את שיטת השיווק שלכם או מבצעים שינויים קיצוניים באסטרטגיה, אתם צריכים להבין איפה בדיוק נעוצה הבעיה.

1. אין לכם אסטרטגיית שיווק כתובה ומתועדת

שיווק מבוסס תוכן הוא לא דבר שאפשר ליישם באופן ספונטני או על הדרך. כדי להפיק את המקסימום משיווק תוכן, אתם חייבים לעבוד עם אסטרטגיה מסודרת. גם אם אתם סבורים שאתם יודעים בדיוק מה אתם עושים, האסטרטגיה שלכם לא יכולה להישאר ברמת הרעיון, אלא צריכה להיות כתובה, ממוסמכת וזמינה לכל אנשי הצוות. אמנם אסטרטגיה מתועדת לא בהכרח מנבאת הצלחה, אבל היא כן מאפשר לכם לעקוב אחר התהליכים שאתם מבצעים ולבצע שינויים והתאמות בצורה מושכלת.

2. אתם לא מגדירים יעדים ומדדי הצלחה

רבים נוטים לראות בתוכן פעילות תדמיתית ו"רכה" שאינה ניתנת למדידה, אבל למעשה זו אחת הטעויות הגדולות ביותר. תוכן כן ניתן למדוד. כדי להצליח בשיווק תוכן אתם חייבים להגדיר את יעדי הביצועים ואת מדדי ההצלחה החשובים ביותר מבחינתכם. המטריקות שאתם יכולים לעקוב אחריהן יכולות להיות תנועה לאתר, מספר צפיות בעמוד, שיתופים של פוסטים, קליקים על קישורים, וכמובן המרות. לאחר שהגדרתם את המדדים, עליכם לבדוק מה המצב הנוכחי ולקבוע מטרות ויעדים לשיפור. רק אחרי שאתם יודעים איפה אתם עומדים ולאן אתם רוצים להגיע, תוכלו לעקוב אחר המדדים האלה ולבחון את יעילות האסטרטגיה שתכננתם.

3. התוכן שלכם לא מספיק מקורי, מבוסס או משכנע

קוראים שואפים לקבל מידע מבוסס ועדכני, ובהתאם לכך רובם דוחים באופן מידי תוכן שנראה נדוש, חזרתי או לא אותנטי. אם השיווק שלכם לא עובד כמו שקיוויתם, כדאי לוודא שהתוכן שאתם מציעים הוא מרענן, מקורי ומבוסס.

4. התוכן שלכם הוא לא מה שהלקוחות שלכם מעוניינים לקרוא

נקודה חשובה נוספת שאתם חייבים לבדוק בהקשר הזה היא האם התוכן שאתם מייצרים מדבר ללקוחות שלכם. כשאתם מתכננים את התוכן שלכם, חשבו על הפרסונות שמרכיבות את הקהל האידאלי שלכם. שאלו את עצמכם מהן נקודות הכאב של הפרסונות האלה? מהם תחומי העניין שלהן? באיזה שלב של המסע הצרכני הן נמצאות? ולאיזה צורך הן מחפשות מענה? רק אם תשימו את עצמכם בנעליים של האנשים שאליהם אתם מבקשים לפנות, תוכלו להבין איזה תוכן הם רוצים לקרוא. ולאחר שהבנתם את זה, למדו היטב את הנושא ודאגו לספק להם את המידע השימושי, העדכני והמעניין ביותר.

 

5. אתם לא מקדמים את התוכן שלכם באופן פעיל

ייתכן מאוד שהשקעתם בתוכן איכותי, אבל אם לא דאגתם לקדם אותו בצורה פרו-אקטיבית, הוא לא יגיע רחוק. שימו לב שהכוונה כאן היא לקדם את התוכן, ולא להפוך את התוכן עצמו לקידומי ודוחף. כדי לגרום לאנשים הנכונים לשים לב לתוכן שלכם, אתם יכולים לשתף אותו בקהילות ובפורמים שקשורים לתחום שלכם, לשתף אותו ברשתות החברתיות, ולשלוח מיילים וניוזלטרים ללידים רלוונטיים. קחו בחשבון שבחלק מהמקרים, הערוצים האלה לא יספיקו וייתכן שתידרשו לפרסם את התוכן שלכם גם בתשלום דרך מודעות בגוגל או קמפיינים בפייסבוק, כך שכדאי להקצות לכך תקציב מראש.

6. אתם לא ממנפים את הפוטנציאל העצום של הקידום האורגני

אתם יכולים לכתוב ולפרסם תוכן, אבל זה לא אומר שהקהל הרלוונטי שלכם ימצא אותו בתוך אוקיינוס התכנים שקיימים ברשת. כדי לדאוג שהלקוחות שלכם יקראו את התכנים שפרסמתם, אתם חייבים לשפר את הנוכחות שלכם ברשת, בדגש על קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO). לא תאמינו עד כמה החשיבות שלו היא קריטית להצלחת השיווק. SEO יעיל מבוסס על מחקר מילים רלוונטי. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות, אם כך, הוא להבין מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מקלידים כשהם מחפשים פתרון לצורך או לכאב שלהם, או מה הם מחפשים כשהם מחפשים מוצר או שירות הדומה לזה שאתם מציעים. לאחר שאיתרתם, תצטרכו לשלב אותן בתוך התוכן וגם בתיאורי המטא, בכותרות ובתיוגים. SEO מצריך לא מעט השקעה, אבל אם תבנו אותו נכון הוא יעזור לכם לטפס בתוצאות החיפוש, ויקל על הקהל שלכם למצוא אתכם ברשת.

7. אין לכם מספיק סבלנות

אסטרטגיות שיווק מבוססות תוכן לא מחוללות שינוי תוך יום או יומיים. בדרך כלל לוקח זמן לראות את השינוי בעקומת הצמיחה, כך שתוצאות שאינן עומדות בציפיות לא בהכרח מעידות על בעיה באסטרטגיה או בתוכן עצמו. הרבה אנשים מאבדים סבלנות מהר מדיי, ומזדרזים לשנות את האסטרטגיה בלי לתת לה סיכוי אמיתי, וכשהאסטרטגיה החדשה לא מניבה את התוצאות הרצויות הם משנים גם אותה. אנחנו יודעים שההמתנה הזאת עלולה להיות מתסכלת, אבל חשוב לזכור שזה חלק מהתהליך. תנו לאסטרטגיה שבחרתם זמן להשפיע, ורק אם אחרי מספר שבועות (ולעיתים חודשיים -שלושה) אתם עדיין לא רואים שיפור, התחילו לבצע שינויים והתאמות.

איך הופכים שיווק מבוסס תוכן לאפקטיבי?

שיווק מבוסס תוכן הוא אחד האמצעים היעילים ביותר להצמחת עסק וכלי חשוב לכל מנהל.ת שיווק או בעל/ת עסק, קטן כגדול. עם זאת, יש כאמור מספר נקודות כשל אפשריות שלא כולם נותנים עליהן את הדעת, והתוצאה היא פגיעה באפקטיביות.

כדי ליהנות מכל היתרונות שיש לשיווק מבוסס תוכן להציע, צריך לבנות (ולתעד!) אסטרטגיית תוכן טובה, לייצר תוכן איכותי מקורי שמספק ללקוחות שלכם מידע בנושאים שהם מחפשים להם פתרון, להקצות תקציב הולם, לשים דגש על קידום אורגני, ולהשקיע בהפצת התכנים בצורה אקטיבית.

לאחר שמסיימים את כל השלבים האלה, כל מה שנשאר זה להמתין (בסבלנות) ולעקוב אחרי התהליך. אם הכול נבנה כמו שצריך, לא ירחק היום שבן כבר תוכלו לראות את השינוי המיוחל, ואם לא אז תמיד תוכלו להכניס כמה התאמות ולהתקדם משם.  לאחר שתאתרו את מקור הבעיה, תוכלו להתחיל לבצע שינויים באופן מכוון ומדויק.

ואם אתם צריכים אנשי מקצוע שיבנו עבורכם אסטרטגיית תוכן טובה ותכנים מעולים – דברו איתנו!

בהצלחה!

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

5 דרכים מעשיות לפיתוח עסקי להנעת צמיחה

תפקחו את העיניים, תסתכלו סביבכם. לפעמים ההזדמנות שתביא לצמיחה עסקית יושבת לכם ממש מתחת לאף. כשאנחנו פותחים את הראש, מרחיבים את נקודת המבט שלנו ומעזים לחשוב אחרת, אנחנו יכולים לזהות הזדמנויות שתמיד היו שם, ממש מעבר לפינה, מחכות שרק נושיט את היד ונקטוף אותן.

טוויסט בעלילה: מתי, אם בכלל, נכון "לגעת" בנראטיב המותג?

מותגים אינם יכולים להיות מנותקים מהמערכת האקולוגית שהם מתקיימים בתוכה. שינוי בערכים החברתיים ובסנטימנט הרווח מחייב במקרים רבים לפתוח את נראטיב המותג לדיון מחודש ולדייק את ערכיו וזהותו. מציאת הבלנס בין השניים היא זו המאפשרת לעדכן מסרים וערכים מבלי לפגוע בשלמות המותג.

מה יעזור למותג שלכם לצמוח? 7 אסטרטגיות שיווקיות שכדאי לכם להתחיל ליישם כבר מחר בבוקר

אתם מרגישים שהגעתם לתקרת זכוכית בצמיחה העסקית שלכם? חווים סטגנציה? לא מצליחים להגיע ללקוחות חדשים ולהרחיב את הפעילות על ידי שיטות העבודה שעד לאחרונה עבדו לכם לא רע? תהיו בטוחים שאתם לא לבד. הנה כמה אסטרטגיות שתוכלו להתחיל ליישם כבר מחר בבוקר, ואפילו ללא השקעה גדולה משאבים ותקציב.

תפריט נגישות

זהו? כבר זזים?

לפחות קחו אתכם לדרך משהו קטן מאיתנו.

הורידו עכשיו חינם !

את המדריך המלא
לשיווק מבוסס תוכן - איך להשתמש בתוכן כדי להגביר ביקושים ולהגדיל מכירות?

מלאו פרטים לקבלת המדריך ישירות לתיבת האי מייל

בואו נדבר