מסע לקוח שנתמך במשפך שיווקי שאופיין ותוכנן בקפידה, מבטיח שכל אינטראקציה בין לקוח פוטנציאלי לבין המותג שלכם תהיה משמעותית ומקרבת ליעדים העסקיים ב ROI אופטימלי.
המשפך השיווקי הוא המסגרת הדינמית שדרכה הלקוחות מנווטים את המסע הצרכני שלהם. זהו מרחב שמשתנה בהתמדה, ובתוכו מתרחשת כל אינטראקציה, החלטה ונקודת מגע בדרך שהלקוח עושה, החל בשלב המודעות הראשונית בפתח הרחב ביותר של המשפך, עד לנקודת ההמרה בתחתית ומעבר לה.
התנהגות הצרכנים ומסע הלקוח בספירה הדיגיטלית כוללים הרבה מאוד נקודות מגע, אינטראקציות וצריכה אינטנסיבית של מידע, ובהתאם לכך, המשפכים השיווקיים הם בעלי אופי מורכב ורב-שלבי. הם חוצי-ערוצים, משלבים מגוון פלטפורמות ומערכות אוטומטיות, ומצריכים אפיון ותכנון מדוקדק.
כדי לייצר משפכים שיווקיים שהופכים את תהליך המכירה לתכליתי ויעיל, הכרחי שנכיר את כל שלבי המסע הצרכני, ונספק ללקוחות הפוטנציאליים מענה מדויק בכל נקודות המגע שהם מנהלים עם המותג. רק כך נוכל להתאים להם תכנים בוני אמון והצעות ערך שמקדמות אותם בהדרגה לקבלת החלטה ותומכים בסגירת עסקה.
ביצוע מחקר פרסונות מעמיק שמבוסס על כלי מחקר איכותניים, שמאפשרים לנו לבנות עבורכם פרופילים מפורטים של לקוחות פוטנציאליים בעלי סיכויי המרה גבוהים במיוחד. מחקר פרסונות מספק תמונה סוציו-דמוגרפית ופסיכו-דמוגרפית על הלקוחות, לרבות תובנות התנהגותיות, מוטיבציות, שאיפות, חסמים והתנגדויות, מוקדי השפעה וכן הלאה.
פיתוח אסטרטגיית תוכן שמטרתה ליווי מסע הלקוח בכל שלב באינטראקציה שלהם עם מותג – החל ביצירת המודעות, דרך עידוד מעורבות, עד קבלת החלטת הקנייה. אסטרטגיית תוכן מתמקדת בתכנון מדויק של נושאי התכנים והמסרים שמשרתים כל שלב בתהליך קבלת ההחלטה של הלקוח, לצד בחירת הפורמטים וערוצי המדיה הרלוונטיים. התכנון מבטיח שאסטרטגיית התוכן תישאר אדפטיבית ויעילה במתן מענה לצרכים המתפתחים של הקהל בכל שלב במסע הלקוח.
אפיון מפורט של תהליך קבלת ההחלטות שעוברים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לאורך המסע הצרכני, משלב התעוררות הצורך ועד ביצוע רכישה. האפיון מתייחס להתנהגויות, מוטיבציות וכוונות הקנייה של הלקוחות הפוטנציאליים ככל שמתקדמים במסע הצרכני. האפיון כולל מיפוי של כל נקודות המגע האפשריות ותרחישים לאינטראקציות שמנהלים לקוחות עם המותג או העסק בערוצים השונים.
אפיון ותכנון משפכים שיווקיים על כל שלביהם ומרכיביהם תוך שילוב כל הערוצים הדיגיטליים הרלוונטיים. האפיון מותאם לכל פרסונת לקוח בהתאם למסע הצרכני הייחודי לה, משלב המודעות ועד המרה ונאמנות. תכנון המשפך הוא אפיון מפורט של הטקטיקה והוא הכולל הגדרת יעדי ביצועים ומדדי הצלחה (KPIs), פירוט תמהיל ערוצי פעילות ונקודות מגע, ובניית תזרימי עבודה ותרחישים מבוססי התנהגות.