מיקרו קופי: מילים קטנות – הבדל גדול

דף הבית » בלוג » מיקרו קופי: מילים קטנות – הבדל גדול
שלי לבן

יועצת לאסטרטגיית תוכן, מומחית בפיתוח שפת מותג ונראטיב

אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אבל לא רק הוא. גם בכל מה שקשור בחוויית משתמשים בדיגיטל, הפרטים הקטנים הם אלה שעושים את ההבדל. כך מיקרו קופי הופך את המוצר הדיגיטלי שלכם למרחב וירטואלי אינטואיטיבי, פשוט לשימוש ומניע לפעולה

כתיבה הממוקדת בחוויית משתמש (הידועה גם בשם כתיבת UX) היא מרכיב חשוב בעיצוב התנהגות הגולשים בתוך הנכס או המוצר הדיגיטלי ובעלת השפעה על מידת השימושיות במוצר ועל אחוזי ההמרה. 

תחשבו על המיקרו

אחד המושגים החשובים ביותר בהקשר של כתיבת UX הוא מיקרו-קופי. מיקרו-קופי הוא לרוב טקסט אינפורמטיבי, קצר וקולע שמלווה את הגולש לאורך מסע המשתמש בתוך מוצר דיגיטלי. 

הוא  משתלב בעיצוב בצורה אינהרנטית, על גבי טפסים, כפתורים, שדות חיפוש, פופאפים, הנחיות לשימוש וכדומה. מטרת המיקרו-קופי היא לסייע לגולשים להשתמש במוצר דיגיטלי, ללוות ולכוון אותם במהלך הגלישה, כך שירגישו כאילו הם מנהלים שיחה עם הממשק ורוחשים כלפיו אמון. 

מה מאפיין מיקרו קופי אפקטיבי

1. הזדהות

משתמשים "מתאהבים" במותגים שגורמים להם לצחוק ולהרגיש טוב יותר לגבי עצמם. מסיבה זו, שילוב רגש במיקרו-קופי יכול לשפר את הקשר עם המשתמשים, ולחזק את מערכת היחסים בינם לבין המותג. כדי לדעת איך לעורר את הרגשות הנכונים, חשוב לבצע מחקר פרסונות מעמיק ואפיון של המשתמשים. ככל שמעצבי UX יבינו טוב יותר את הצרכים, המניעים וההתנהגויות של קהל הגולשים שמבקר בממשק, כך הם יצליחו לייצר מיקרו-קופי איכותי יותר ומעורר הזדהות. 

2. בהירות ושליטה

פעמים רבות משתמשים נוטשים את סל הקניות שהרכיבו, מפסיקים שימוש במוצר מסוים או מבטלים מנוי. הסיבות לכך קשורות, לא פעם,  בחוסר הבהירות של הממשק. לעיתים המסרים שמועברים למשתמשים הם מעורפלים או מבלבלים. במקרים אחרים יש יותר מדי שאלות בטפסים או שנעשה שימוש מוגזם במונחים מקצועיים. עלויות משלוח לא ברורות, חוסר במידע לגבי המוצר או אי-בהירות בנוגע לביטול ההזמנה, יכולים גם הם לגרום לנטישה של משתמשים. מיקרו-קופי מוצלח מעניק למשתמשים תחושה של שליטה והבנה של התהליך צעד אחד צעד, בין שמדובר ברכישה, בהתקנה של מוצר דיגיטלי, הודעת שגיאה – והופך את חוויית השימוש והגלישה לנינוחה יותר ונטולת מתחים.

מיילצ’ימפ למשל היא דוגמה קלאסית למיקרו-קופי שעשוי לעילא ועם המון מחשבה, והסגנון הקליל והאופייני שלה מתכתב בצורה מצוינת עם קול המותג הפך לסימן ההיכר שלה. 

3. שקיפות

מוצרים דיגיטליים יכולים לעורר אצל הגולשים חששות בכל הנוגע לפרטיות ואבטחת מידע, בפרט במקרים שבהם נדרשת הזנה של אמצעי תשלום, או כשהם מתבקשים להשיב על הרבה שאלות אישיות, או כשאין מספיק פרטים לגבי אחריות ומדיניות החלפה (במקרים של אתרי סחר). כשמתעוררים חששות, רמות האמון והנכונות לבצע פעולות בממשק יורדות ואחוזי הנטישה עולים. 

מיקרו-קופי אפקטיבי יכול ליידע את המשתמשים מה מטרת המידע ואיזה שימוש נעשה בו.  דוגמה? בבקשה – תהליך ההרשמה לנטפליקס הוא דוגמה מצוינת לשקיפות באמצעות מיקרו-קופי. נטפליקס מרגיעה את לקוחותיה בכך שהיא מיידעת אותם בטרם הפעלת תקופת הניסיון על האפשרות לבטל את המנוי עד לתאריך מסוים, ללא כל חיוב. דוגמה טובה נוספת ניתן לראות בפלטפורמת לינקדאין. בתהליך ההרשמה לשירות הפרימיום, לינקדאין מסבירה בדיוק מדוע הם צריכים את פרטי כרטיס האשראי של המשתמש וכיצד אפשר להימנע מחיוב. 

4. הנעה לפעולה

מיקרו-קופי איכותי יכול לעודד משתמשים לבצע פעולות ולהגביר את המעורבות שלהם. באתר סחר למשל, כאשר משתמשים מוסיפים לסל הקניות או מסירים ממנו מוצרים, מיקרו-קופי שמופיע במקום הנכון ובזמן הנכון יכול להציע למשתמשים מוצרים ולגרום להם להגדיל את הסל.

מתי מיקרו קופי עלול להזיק?

מעצבי חוויית משתמש צריכים תמיד לשאוף ליצירת מיקרו-קופי אפקטיבי, אבל האם כל מיקרו-קופי עדיף על כלום? לא בהכרח. יש משפט חכם שאומר שמה שיכול להועיל יכול בהכרח גם להזיק. ואכן, מיקרו-קופי לא איכותי עלול להרוס את חוויית המשתמש, גם אם פיתחתם את המוצר הדיגיטלי הטוב ביותר. 

מיקרו קופי עלול להזיק לכם אם הניסוח מבולבל, מעורפל או מטעה, או לחלופין אם הטקסט ארוך, מייגע וחסר אופי, או אם נעשה שימוש במניפולציות רגשיות לא מתוחכמות. 

השורה התחתונה

שימוש במיקרו-קופי כחלק מכתיבת UX מוכיח שלמילים הקטנות יש השפעה גדולה. חשוב להבין שלא מדובר בטרנד חולף, אלא בחלק בלתי נפרד מיצירת עיצוב חוויית המשתמש והכוונת התנהגות הגולשים בזמן שהם מבלים בתוך הממשק – שהוא המרחב הוירטואלי של המוצר הדיגיטלי שלכם. ובאותה מידה שבה מיקרו-קופי אפקטיבי יגביר את המעורבות של הגולשים, יסייע בבניית אמון עם המותג, ויעניק חוויית משתמש זורמת וחלקה, מיקרו-קופי גם עלול להזיק אם הוא לא בנוי כהלכה. 

מעוניינים מיקרו קופי לאפליקציה או לנכס דיגיטלי אחר? מרגישים שאתם חייבים לרענן את הממשק? דברו איתנו! 

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

חובת ההוכחה: איך לשלב הוכחות חברתיות בחומרי השיווק

מה שאחרים אומרים עליכם הוא הרבה יותר חזק ממה שאתם מספרים על עצמכם. רוב האנשים מקבלים החלטה אם לרכוש מכם או לא, מושפעת מהשאלה מה אחרים עשו. לכן אם אתם מחפשים לחזק את המסר השיווקי שלכם – העזרו בהוכחות חברתיות. מה זה ואיך עושים אתה זה? כנסו לקרוא.

לא מחכים לשלב המכירה: מנטרלים התנגדויות בתהליך השיווק

כל מי שניסה לשווק או למכור מוצר או שירות יודע שקיימות סיבות רבות להתנגדויות. אלא שברוב המקרים, הטיפול בהן מתבצע רק בשלב המכירה, כשמאוחר מדי. גישה יעילה יותר היא לזהות ולהכיר את החסמים ואת הסיבות להתנגדות מראש, ולנטרל אותם עוד הרבה קודם

תפריט נגישות

זהו? כבר זזים?

לפחות קחו אתכם לדרך משהו קטן מאיתנו.

הורידו עכשיו חינם !

את המדריך המלא
לשיווק מבוסס תוכן - איך להשתמש בתוכן כדי להגביר ביקושים ולהגדיל מכירות?

מלאו פרטים לקבלת המדריך ישירות לתיבת האי מייל

בואו נדבר