המרוץ לאתר: מה כולל פרויקט הקמת אתר ולמה כדאי להכיר את תהליך העבודה שלב אחר שלב?

ידוע שמאמרים הם חלק מרכזי בשיווק מבוסס תוכן. אבל מה חשוב לעשות כדי לייצר מאמרים אפקטיביים שתומכים בקמפיין השיווקי שלכם? על זה בדיוק נדבר במאמר שלנו.

כמשווקים אתם נמצאים בתחרות מתמדת על תשומת הלב והעניין של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם. בעולם משובש, הקמפיין לעולם אינו נגמר, והמשימה שלכם היא להצליח לבלוט ולזכות שוב ושוב בקשב של הלקוחות בזירה רועשת וכאוטית. שחקן החיזוק הכי חשוב שלכם פה הוא התוכן- יצירה והפצה של מאמרים שהם "תומכי לחימה" לקמפיין המתמשך שלכם.

למען השורה התחתונה

אני נתקלת בהרבה משווקים ובעלי עסקים שסבורים שהמטרה בכתיבת תוכן איכותי היא בראש ובראשונה  SEO – כלומר למטב את פעילות הקידום האורגני של המותג במנועי החיפוש. וכאן חשוב לי לחדד נקודה. המטרה בפיתוח תוכן טוב היא לפני הכול – תמיכה במשפך השיווקי (או ליתר דיוק, במחזור חיי הלקוח)  החל בשלבים הראשונים של יצירת מודעות למותג, בניית אמון ותפיסה חיובית אצל לקוחות פוטנציאליים, דרך יצירת מעורבות (engagement), טיפוח מערכת יחסים עם לידים ועד מכירה ושימור הלקוחות לאורך זמן. 

למעשה, לתוכן אין זכות קיום אם הוא לא משרת את פעילות השיווק שלכם, ובהקשר הזה, פעילות  SEO (המוכרת בשמה "קידום אורגני") גם היא – אמצעי.

בהנחה שכולנו מסכימים על זה, חשוב לחדד נקודה נוספת. כדי שפעילות SEO תהייה מוצלחת ותשרת אותנו, היא צריכה להשיג שני דברים – הדבר הראשון הוא לטפס לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש במילות מפתח שהגדרנו עבור הגולשים הרלוונטים (וכמובן לשמור על הדירוג). הדבר השני הוא לגרום לאותם גולשים להקליק על התוכן שלנו, לצרוך אותו ולמצוא בו עניין וערך אמיתי. 

כלומר, העובדה שהצלחנו להגיע למקום גבוה בתוצאות חיפוש תחת מילת מפתח כזו או אחרת, עדיין לא מבטיחה לנו שנחשפנו בפני הגולשים הרלוונטיים לנו, מכאן שהיא לא מבטיחה לנו שאותם גולשים יקליקו על תוצאת החיפוש, ואם אכן יקליקו – לא בהכרח שהם ימצאו בתוכן שלנו עניין וערך.

כדי שכל זה יקרה, ומעבר לכך, כדי שהתוכן שאתם מקדמים ברשת יגיע להישגים אורגניים וישרת את המשפך השיווקי שלכם בצורה אפקטיבית הוא צריך להיות מתוכנן על פי 3 עקרונות:

1. מאמרים מגיעים בסדרות

שימו לב לנתון הסטטיסטי הבא: לקוח ממוצע נחשף למסר השיווקי ולתכניו של מותג בין 7 ל – 9 פעמים לפני שהוא מחליט אם לבצע רכישה (מובן שזה כשלעצמו לא מבטיח סגירת עסקה, אבל זה לחלוטין מגדיל את הפוטנציאל).  כדי לייצר מאמרים אפקטיביים, הם צריכים "לדחוף" את האדם שקורא אותם לאורך המשפך השיווקי ולעודד אותם לעבור לשלב הבא במסע הצרכני.

רצוי שכל מאמר יהיה חלק מסדרה מתמשכת שמלווה את הלקוח הפוטנציאלי צעד צעד לאורך המשפך. מכאן שגם אם אתם מפרסמים מאמר מעניין, רמת האפקטיביות שלו עשויה להיות נמוכה יחסית אם הוא עוסק בנושא שונה לחלוטין מהמאמר הקודם לו או מזה שיגיע אחריו. במקרה כזה, רוב הסיכויים שהקוראים (הלקוחות הפוטנציאליים שלכם), לא יחזרו לקרוא.

לכן,  מומלץ לתכנן מראש סדרה של בלוגים הקשורים זה לזה באופן שנותן לקוראים שלכם נושא קוהרנטי שמניע לעקוב אחריו. 

אם לדוגמה אתם ארגון שמספק שירותי ניהול כספים לחברות סטארט אפ, אלה סוגי הסדרות שתוכלו לייצר: 

  • סדרת מאמרים שבה כל מאמר מנתח נושא שונה וביחד הם משתלבים לכדי תמונה שלמה – למשל סדרת מאמרים שכל אחד מהם עוסק בהיבט אחר של ניהול הכספים המייחד חברות סטארט אפ. 
  • סדרה נוספת יכולה להיות מספר בלוגים הבוחנים את אותו נושא מפרספקטיבות שונות, למשל סדרה שעוסקת בפרספקטיבות שונות בנושא גיוס משקיעים / גיוס הון או סדרה אחרת שעוסקת בהיבטים שונים של הענקת אופציות לעובדים. 
  • אפשרות נוספת היא סדרה של בלוגים שמספרים מעין "סיפור בהמשכים" שבה כל מאמר ממשיך מהנקודה שבה הקודם עצר. סדרה בהמשכים למשל יכולה להיות בנושא רחב שיש בו מספר שלבים ואתם מעוניינים לספק מידע מעמיק על כל כל שלב (תוכלו לייצר מהם מדריך), או כשמדובר בנושא מתפתח שמלווה את הלקוח בשלבי המסע הצרכני. כדאי לייצר סדרה כזו כשכול מאמר כבר מספק הצצה למאמר שאחריו, כדי לייצר ציפייה.

2. ספרו סיפור טוב

זה לא פשוט לספר סיפור טוב וקוהרנטי, אבל זה הכרחי כדי ליהנות מהיתרונות של סיפורים טובים. סיפור טוב יכול ליצור תחושה עמוקה יותר של מה חברה או עסק עושים, ולמה. הוא מאפשר לכם לפתח נרטיב שגורם לקורא להרגיש חלק ממנו. 

 נניח שהחברה שלכם פיתחה מוצר חדש ואחת התכונות העיקריות שלו היא שהוא ידידותי לסביבה. אתם יכולים לספר את סיפור החברה שלכם דרך סדרה של מאמרים שכל אחד מהם עוזר לערב את הקוראים שלכם במה שאתם עושים. למשל, אתם יכולים להתחיל עם קווי החזון העיקריים של החברה שלכם ואיך הרעיונות המקוריים שלכם הובילו לפיתוח המוצר שזה עתה השקתם. במאמרים הבאים אתם יכולים לדון במוצר ביחס לתהליך הפיתוח, לספר על הדרך שבה החברה נולדה כדי לשקף סט של ערכים הקשורים במוצר או את היעדים הבאים שלכם.

3. שלבו את המאמרים שלכם בערוצי שיווק מגוונים

סדרה מובנית של בלוגים יכולה לשחק תפקיד חשוב בקמפיין שיווקי נרחב. האסטרטגיה הטובה ביותר היא לוודא שיש קשר רלוונטי בין נושאי הבלוגים לבין אלמנטים אחרים כמו פוסטים במדיה החברתית או קמפיינים פרסומיים. אם למשל אתם מריצים מודעות של קמפיין ממומן (ppc) כדי לקדם מוצר או שירות ספציפי שפותר בעיה ספציפית, הגיוני שגם המאמרים שאתם מעלים לרשת יתמקדו באספקטים שונים של אותה בעיה הזו והבעיות הנלוות לה, לפני שעוסקים בפתרון.

כך אתם יכולים להבטיח שהתוכן האורגני שלכם מגבה את התוכן הפרסומי שלכם, ולהפך. מעבר לכך, זו דרך מצוינת להגביר חשיפה, וכאמור ככל שלקוחות ייחשפו לתכנים שלכם מספר פעמים רב יותר כך תגדילו את הסיכוי שיסגרו אתכם עסקה. 

לסיכום, על ידי תכנון נכון של סדרות מאמרים שכל אחד מהם משקף חלק מהסיפור שלכם או נותן מידע על אספקטים עיקריים בנושא, תוכלו לבנות תכנית ברורה ואפקטיבית שאותה תשלבו בקמפיין ותשרת אתכם היטב. הגדירו מראש את נושאי המאמרים  ואת מועדי ההפצה שלהם בערוצים השונים, וצאו לדרך.  

בהצלחה!

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים