אוטומציה שיווקית – פרק ג': איך לבחור ולהטמיע מערכות אוטומציה?

בפרקים הקודמים למדנו מהן מערכות האוטומציה השיווקית, הבנו למה הן חיוניות כל כך לצמיחת העסק ושדרוג התהליכים השיווקיים, ואפילו צללנו לתוך הפיצ'רים שהמערכות השונות מציעות. בפרק השלישי והאחרון בסדרה, ננסה להבין תכל'ס – איך לבחור את מערכת האוטומציה הנכונה ביותר עבור החברה שלכם, ואיך אפשר להטמיע אותה.

גם אם למראית עין נדמה שמדובר בהחלטה פשוטה, בפועל קיימים בשוק אינספור פתרונות אוטומציה, כך שקל מאד ללכת לאיבוד בין האפשרויות השונות. כדי לעזור לכם להגיע לבחירה הנכונה,  נעבור יחד על חמישה מאפיינים עיקריים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחנים מערכת אוטומציה שיווקית. 

למען האמת, תהליך קבלת ההחלטות עשוי לקחת זמן ולגזול משאבים, אבל בסופו של דבר בחירה מדויקת יכולה לחסוך לכם זמן וכסף, להקל על ניהול קשרי הלקוחות, וכמובן לתרום להתרחבות העסק ולהצלחתו.

בחירת מערכת אוטומציה שיווקית – הנקודות שאסור לפספס

1. נוחות הממשק

הממשק הוא אחד המאפיינים הקריטיים ביותר של מערכת האוטומציה, משום שהוא זה שיקבע כמה נוח ומהיר יהיה לכם לעבוד איתה. סביר להניח שמרבית המערכות יציגו את עצמן כאינטואיטיביות וידידותיות למשתמש, אך בפועל זה לא תמיד המצב. 

הדרך הטובה ביותר לוודא שהממשק אכן נוח ומתאים לכם, היא לבקש גרסת דמו או תקופת ניסיון שיאפשרו לכם להתנסות בממשק מבלי להתחייב. בזמן ההתנסות, שימו לב לאופן הניווט בממשק, לבהירות הכותרות, ולמספר החלונות שאתם נדרשים לעבור כדי להשלים פעולה מסוימת. קחו בחשבון שכל טכנולוגיה חדשה מצריכה זמן למידה, אז היו סבלניים וודאו שאתם מעניקים למערכת את ההזדמנות שמגיעה לה.

2. פיצ'רים ושילוב מערכות

כמו שראינו, מערכות האוטומציה השונות מציעות מגוון רחב של פיצ'רים, החל בטיפוח לידים ועד שיתוף וקידום אוטומטי בערוצי הסושיאל. אבל כדי להצליח לבחור את המערכת הנכונה עבורכם, חשוב להגדיר מראש את הצרכים העכשוויים והעתידיים שלכם, ולבדוק האם המערכת שבחרתם יודעת לתת להם מענה. בנוסף, אם אתם כבר עובדים עם מערכת או עם טכנולוגיה מסוימת, כדאי לוודא שמערכת האוטומציה שאתם בוחרים יודעת לתמוך בה או להשתלב לתוכה, כך שתוכלו לנייד מידע בנוחות בין הפלטפורמות השונות. 

3. שירות לקוחות ותמיכה טכנית

כאשר מתחילים לעבוד עם טכנולוגיה לא מוכרת, יש צורך בכמה שיותר עזרה. כדי שלא תמצאו את עצמכם לבד במערכה, בדקו מראש איך מתנהל מערך שירות הלקוחות של המערכת הנבחרת, וכיצד ניתן לקבל תמיכה טכנית. 

מרבית המערכות יציעו תמיכה דרך אימייל, טלפון ו/או צ'אט. ככלל, רצוי לבחור במערכת שמאפשרת להתכתב או לשוחח עם נציג, ולא בכזאת שרק נותנת מענה על שאלות נפוצות. בנוסף, כדאי לברר מהי הזמינות של שירותי התמיכה. יש חברות שזמינות 24/7, ולעומתן יש כאלה שמתחייבות לתת מענה רק אחרי יממה או שתיים. אם אתם שוקלים לבחור במערכת שין בה תמיכה זמינה בכל שעה של היום, כדאי לבדוק אם קיימים סרטוני הדרכה, מדריכים כתובים או פורומים שבהם ניתן להתייעץ. 

4. קהל משתמשים וביקורת

בחירת מערכת האוטומציה השיווקית אמנם תלויה בצרכים ובמטרות של העסק שלכם, אבל זה לא אומר שאי אפשר ללמוד מחוכמת ההמונים. לפני שאתם מקבלים החלטה, כדאי מאד לבדוק כמה לקוחות משתמשים במערכת שאתם רוצים, ועד כמה הצרכים שלהם נראים דומים לצרכים שלכם. כמובן שמומלץ גם לקרוא ביקורות של הלקוחות, ולבדוק כיצד המערכת הזאת מדורגת ביחס למערכות אחרות. כדי להגיע לתוצאות מהימנות, רצוי לעבוד עם אתרים חיצוניים דוגמת G2's Marketing, ולא להתבסס רק על הביקורות שהמערכת עצמה בוחרת לפרסם. 

 

5. עלות ותמורה למחיר

טוב נו. אי אפשר להגיע להחלטה עסקית מושכלת בלי לדבר על כסף. עלות השימוש יכולה להשתנות באופן ניכר ממערכת למערכת, וכך גם התמורה והשירותים שכל אחת מהן מציעה. על פי רוב העלות תיגזר בהתאם לכמות הלקוחות או אנשי הקשר שיש לכם. כדי לבצע חישוב כלכלי מדויק ככל האפשר, ההמלצה שלנו היא לחשוב לא רק על מספר הלקוחות שיש לכם כיום, אלא גם על מספר הלקוחות שאתם צופים להגיע אליו בשנים הקרובות. 

מעבר לכך, מומלץ להתעמק במסלולים השונים שכל מערכת מציעה, ולבדוק האם ניתן לשנות מסלול בהתאם לצורך. ייתכן מאד שבשנה הקרובה תעדיפו ללכת על מסלול מוגבל ומצומצם כדי לחסוך עלויות, אך בהמשך יתאים לכם מסלול מקיף יותר.

אנחנו יודעים שמגוון המסלולים והאפשרויות עשוי לבלבל, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להתפשר על מידע חלקי. יש מספיק חברות שמתמחרות את השירותים שלהן באופן שקוף, וגם מאפשרות להתייעץ עם נציג מכירות. ככל שהעסקה תהיה ברורה יותר לשני הצדדים, כך יפחת הסיכוי לעוגמת נפש או לשגיאה כלכלית.

הטמעת מערכת אוטומציה שיווקית – איך זה קורה בפועל?

קראתם, התייעצתם ושאלתם את כל השאלות הנכונות, ואתם כבר יודעים מהי מערכת האוטומציה השיווקית הנכונה עבורכם. השלב הבא והאחרון הוא לברר איך מתבצעת ההטמעה של אותה מערכת. ברוב המוחלט של המקרים, לא תוכלו להטמיע את המערכת בעצמכם, ולכן חשוב לוודא שתקבלו תמיכה מספקת. בהקשר הזה, גם כדאי לשאול האם התמיכה כלולה במחיר השירות, או כרוכה בתשלום נפרד. 

מומלץ גם לברר האם הטמעת המערכת מתבצעת מרחוק או שמישהו מגיע פיזית להדריך אתכם. במקרה שבו אתם עוברים ממערכת אחת לאחרת, כדאי גם לבדוק כיצד מתבצעת העברת הנתונים בין הפלטפורמות, האם צפויים שיבושים או אובדן של מידע, וכמובן תוך כמה זמן התהליך אמור להסתיים. 

ועכשיו אתם

מדריך האוטומציה השיווקית שלנו מגיע כאן לסיומו, ואנחנו מקווים שהצלחתם להפיק ממנו כלים יעילים לקידום ופיתוח המותג שלכם. 

כמו שציינו בתחילת הפרק, בחירת מערכת אוטומציה שיווקית עשויה להתגלות כהחלטה מורכבת ומבלבלת למדי. פעמים רבות קל להתפתות אחרי מערכות עם שמות מוכרים או כמות משתמשים רבה, אבל חשוב שתבינו שהעסק שלכם ייחודי וכך גם הצרכים והמטרות שלו. מערכת האוטומציה שאתם בוחרים חייבת לענות על הדרישות העכשוויות והעתידיות שלכם, להיות נוחה עבורכם ולהתאים לתקציב שהגדרתם. זכרו שכמו במרבית הצמתים בחיים, גם כאן ידע מקדים וחשיבה שרואה את הנולד הם המפתח להחלטה נכונה.

בהצלחה!

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

רוצים לקבל את התכנים אליכם לתיבת המייל?

מלאו פרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו (מבטיחים לא להספים)

בואו נדבר