המרוץ לאתר: מה כולל פרויקט הקמת אתר ולמה כדאי להכיר את תהליך העבודה שלב אחר שלב?

אם יצא לכם לשמוע את הביטוי "מערכת אוטומציה שיווקית" והדבר הראשון שעולה לכם לראש הוא "מערכת CRM" – אתם ככל הנראה מפספסים את אחד הכלים החשובים והיעילים ביותר בעולם השיווק.  

בסדרת מאמרים שזה הפרק הראשון שלה, נצלול יחד אל עולם מערכות האוטומציה השיווקית, הפיצ'רים השונים שהן מציעות ותפקידן במערך השיווקי של המותג שלכם.

מה זה מערכת אוטומציה שיווקית?

מערכת אוטומציה שיווקית (Marketing Automation) היא מערכת טכנולוגית שנועדה לעזור למשווקים לאסוף לידים, לפתח קשרי לקוחות, ולהניע לקוחות פוטנציאליים במורד המשפך השיווקי, תוך מעקב ומדידה מתמדת של נתונים וביצועים. 

הרבה אנשים מבלבלים בין מערכות אוטומציה שיווקית למערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM), משום שיש ביניהן הרבה מן המשותף מבחינה פונקציונאלית. אלא שבשונה ממערכות CRM שמזוהות בעיקר עם מחלקת מכירות, מערכות MA נועדו להגדיל את מעגל הלקוחות ולהאיץ מאמצים שיווקיים כך שכל פעולה תהיה יותר ממוקדת ומותאמת אישית.

מערכת MA מאפשרת לכם להגדיל מאמצים שיווקיים ומספקת חלופה אפקטיבית לעבודה ידנית (שהיא מטבע הדברים מוגבלת בהיקפים וביכולות הדיוק). בנוסף, באמצעות המערכת תוכלו לבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים בערוצים השונים כדי להיות עקביים מולם למרות הבדלי העניין והצרכים ביניהם.

מה מערכות MA עושות בפועל?

בקצרה, מערכות אוטומציה שיווקיות מספקות לכם כלים שיווקיים נוחים המאפשרים לכם לשמור על קשר עם קהל הלקוחות שלכם ולהגיע לקהלים חדשים באמצעות אימייל מרקטינג, טיפוח לידים, אוטומציה של מדיה חברתית (פוסטים בפייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם) ועוד. לכל כלי כזה יכולים להיות מגוון של פיצ'רים נוספים כמו פילוח נתונים לצורך טרגוט והתאמה גם לקבוצות בתוך קהל הלקוחות שלכם, כמו צ'ט-בוטים או לייב-צ'ט .

מערכות MA שונות מציעות פיצ'רים שונים ומגוונים, ומה שמציעה מערכת אחת יכול להיות מעולה למותג אחד ופחות רלוונטי עבור אחר. לדוגמא, מערכות כמו Hootsuite ו-Buffer מספקות פתרונות אוטומציה לניהול סושיאל, בעוד שמערכות כמו אקטיב טרייל ומייל צ'ימפ מספקות פתרונות לדיוור אוטומטי. בנוסף, מערכות מתקדמות כמו Hubspot, Marketo and Pardot מספקות פתרונות אוטומציה חוצי-ערוצים הכוללים סושיאל, דיוור, בלוגים, דפי נחיתה ועוד.

יעילות ופשטות הן חלק מהיתרונות המשותפים שהמערכות השונות חולקות: הקסם הוא שכל המערך השיווקי של המותג שלכם מנוהל דרך פלטפורמה אחת שחוסכת לכם זמן יקר ומאפשרת לכם לדייק בעבודה ולמקסם תוצאות.

למה כדאי להתחיל להשתמש במערכת אוטומטית

העסק שלכם גדל עם קהל הלקוחות שלכם. עם הזמן תצטרכו לשפר ולייעל את הדרכים שאמצעותן אתם שומרים על קווי תקשורת פרסומית במגוון ערוצים (רשתות חברתיות שונות, אימייל, דפי נחיתה ועוד). כאן מערכות MA נכנסות לתמונה. היתרונות הם רבים, ורובם כפי שנציג בהמשך שלובים אלה באלה.

1.  חיסכון בזמן וייעול תהליכים

כשעובדים חכם, משיגים יותר תוצאות בפחות זמן. מערכות אוטומציה הופכות תהליכים ידניים וחזרתיים לאוטומטיים. כשאתם משקיעים זמן בכל יום בהרבה משימות קטנות, כמו למשל בפרסום פוסטים בפלטפורמות שונות (פוסט מסוים לפייסבוק, פוסט עם תמונה מושקעת לאינסטגרם, פוסט אינפורמטיבי ללינקדאין), יש לכם פחות זמן ביום לניתוח קהל היעד, פיתוח האסטרטגיה השיווקית או לבניית תוכניות עבודה. 

לעומת זאת, כשאתם עובדים עם מערכת MA, הצוות שלכם יכול ליצור פוסטים למדיות חברתיות שונות, ליצור קמפיין אימייל, פרסומי בלוגים או דפי נחיתה (כתלות בפלטפורמה כמובן) באותו מקום. מסודר, נוח, ובלחיצת כפתור – אוטומטי. 

2. עיצוב חווית לקוח אישית

מערכות MA מאפשרות לכם לעבור מסגמנטציה ושיווק לקבוצות ותת קבוצות לשיווק פרסונלי ואינדיווידואלי. תוכלו לטרגט בצורה ממוקדת  ויעילה את קהל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולהתאים את המסרים השיווקיים, את התכנים ואת הצעות המכר שלכם לכל לקוח ולקוחה בהתאם לתחומי העניין שלהם, להעדפות שזיהיתם, לדפוסי ההתנהגות הצרכנית שלהם או על פי ביצוע פעולה שהגדרתם מראש.  תוכלו למשל להגדיר שלקוחות פוטנציאליים שהשאירו פרטים (לידים) יקבלו למייל הצעות תוכן ספציפיות ולשמור על קשר רציף, ייחודי ומותאם לכל לקוח.

3. איסוף וניתוח דאטה

אחד היתרונות הבולטים והמרכזיים בשימוש במערכות MA הוא היכולת לאסוף, לרכז ולנתח בצורה חכמה את כל הנתונים הרלוונטיים על הלקוחות שלכם: באיזו פלטפורמה אתם מקבלים את החשיפה הגדולה ביותר? איזו מודעה הובילה למספר הגבוה ביותר של לידים? איזה תוכן מגדיל סיכויים לסגירת עסקאות? מה רמת הבשלות של הלקוח לסגור עסקה? אילו תכנים ומסרים עודדו מעורבות גדולה יותר? כמה תכנים שלכם לקוח קרא? זוהי רק דוגמה קטנה לשאלות שעליהן תוכלו לקבל תשובות מפורטות בעזרת מערכות MA. 

עם המידע הזה תוכלו ליצור אסטרטגיות שיווקיות חכמות יותר שמבוססות על נתונים ומידע רב-ערוצי לגבי הלקוחות והלידים שלכם, ולתכנן טוב יותר את הקמפיינים ואת פעילות השיווק העתידית בהתאמה. מעבר לכך, תוכלו גם לקבל תמונה שלמה על תוצאות ההשקעה הכספית בשיווק שלכם (ROI). אתם יודעים כמה קמפיין השיווק עלה – אבל מי הגיע לאתר שלכם דרכו, מאיפה, והאם התבצעו עסקאות? זו החתיכה החסרה בפאזל שמערכת הMA שלכם יכולה לספק בכל עת.

4. חיסכון בעלויות 

שימוש במערכות אוטומציה עונה על צורך בכמה משאבים שונים, ובכך חוסך בעלויות. השקעה בפלטפורמה אחת מרכזית עבור כל המערך השיווקי שלכם אומר שאתם לא צריכים להשקיע במספר פלטפורמות שונות, והתהליך הופך להיות קצר יותר, יעיל ונוח. כתוצאה ישירה מכך, כמות העבודה והמקומות לכשלים מעכבים מצטמצמים, תהליכי העבודה זורמים, ואתם מרוויחים יותר ועובדים פחות. 

כחלק מהגישה הנוחה לנתונים המפורטים והמקיפים שיש לכם בעזרת מערכות אוטומציה, אתם יכולים גם לכוון את ההשקעה הכספית בקמפיינים בצורה חכמה ומושכלת בערוצים שונים. אתם יודעים בדיוק באיזו פלטפורמה כלכלי לכם לפרסם יותר, מי מקהלי היעד שלכם סוגר יותר עסקאות ובעזרת איזה פרסום, וכמובן ללמוד ולהשתפר במקומות שלא עבדו – וזה רווח נקי.

5. טיפוח לידים

בעזרת מערכות MA תוכלו להפעיל מערך שיווקי אוטומטי, חכם ומותאם כך שיעזור לכם לטפח לידים, ולהפוך אותם ממתעניינים ללקוחות. כבר ציינו שהמערכת מאפשרת לכם להתאים ולטרגט את התוכן והמסרים השיווקיים שלכם לכל ליד או לקוח, אבל המערכת מאפשרת הרבה מעבר לזה. למשל, אתם תוכלו לדעת מאיזו פלטפורמה מגיעים הלידים ואיזו מודעה הניעה אותם לפעולה.  בעזרת המידע הזה תוכלו לכוון את המשך התקשורת והקו השיווקי שלכם בצורה חכמה ומדויקת יותר ולהמשיך לבצע אופטימיזציות תוך כדי תנועה. 

מה הצעד הבא?

יש יתרונות רבים לשימוש במערכות אוטומציה שיווקיות עבור המותג שלכם, וכולם נגזרים משלושה יתרונות מרכזיים: חיסכון (זמן ותקציב), התייעלות (בכל היבט ותהליך שיווקי שהוא), וכמובן נתונים. יש הרבה פלטפורמות למערכות MA בשוק, חלק מציעות מגוון רחב של פיצ'רים שונים ומתאימות לחברות הזקוקות למגוון הזה, וחלק מתמקדות בפיצ'רים ספציפיים. הרשימה ארוכה, מפורטת ומרתקת (סמכו עלינו!) – ואליה נצלול יחד בפרק הבא:

מערכות אוטומציה – פרק ב': פיצ'רים מרכזיים במערכות אוטומציה.

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים