המרוץ לאתר: מה כולל פרויקט הקמת אתר ולמה כדאי להכיר את תהליך העבודה שלב אחר שלב?

כשאתם מפתחים תכנים במטרה להשיג תוצאות עסקיות, אתם צריכים לחשוב אילו תכנים יעזרו לכם למשוך אליכם את המבקרים הנכונים לאתר, כלומר מבקרים עם הפוטנציאל הגבוה ביותר להפוך ללידים איכותיים ובסופו של דבר גם ללקוחות מרוצים.

באופן מעשי, אתם עשויים לפגוש לראשונה לקוח פוטנציאלי בהזדמנויות שונות, ולנהל איתו את האינטראקציה הראשונה בכל אחד משלבי מסע הלקוח שלו.

זה יכול להיות בשלב המודעות (Awareness) שבו הוא הלקוח מרגיש סימפטומים של בעיה או מזהה הזדמנות ומחפש מידע שיעזור להגדיר את מה שהוא מרגיש. ייתכן שתפגשו אותו בשלב השיקול (Consideration) שבו הוא כבר יודע לקרוא לבעיה שלו בשם ומחפש אסטרטגיות לפתרון ושיטות להתמודדות. יתכן גם שהוא יפגוש אתכם לראשונה כשהוא כבר בשלב האחרון של המסע שלו, שלב ההחלטה (Decision) שבו הוא כבר בחר לעצמו את שיטת הטיפול או אסטרטגיית הפתרון, וכבר מתחיל לחקור לגבי נותני שירותים או ספקים ספציפיים.

מכאן שאתם צריכים להיות מוכנים עם תכנים שונים שמותאמים לשלבים השונים של המסע שהלקוח שלכם עובר, ובאמצעותם להוביל אותו לאורך המשפך השיווקי לסגירת עסקה.

מעבר לכך, זכרו שחלק בלתי נפרד ומשמעותי מהמאמצים שלכם אתם חייבים לכוון לשימור הלקוחות הקיימים שלכם ולהפיכתם ללקוחות מרוצים ושמחים. גם כאן תוכן הוא שם המשחק הוא תוכן איכותי. העובדה שהלקוח שלכם, אין פירושה שהוא אינו זקוק עוד להכוונה, העשרה, למידה או סיוע בסוגיות שונות.

מהם העקרונות שצריכים להנחות אתכם כשאתם מפתחים תכנים?

עיקרון ראשון מתייחס לאופי התכנים. צרו תכנים לימודיים, מועילים ורלוונטיים שעונים לשאלות ולצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בהקשרים שמתכתבים עם פעילות העסק או הארגון שלכם. אל תכתבו תכנים מכירתיים או פרסומיים. אל תרעיפו על עצמכם שבחים ואל תשתמשו בסופרלטיבים. התכנים שאתם מייצרים צריכים להיות עשירים בידע, מקוריים ואיכותיים. הפיצו מדריכים, סקירות שוק מעניינות, סיפורי הצלחה מעוררי השראה, ספרו על גישות ומגמות חדשות, ספקו עצות שימושיות, כלי עבודה דיגיטליים. ואלה הן רק מספר דוגמאות. אלה תכנים שמציירים כלפיכם אמון ובונים את תפיסת המומחיות, המקצועיות והמובילות שלכם.

2. עיקרון שני מתייחס לנושאי התכנים. צרו את תכנים שלכם סביב מילות המפתח שהגדרתם. חשוב שתייצרו מתווה תכנים עבור כל פרסונה שאפיינתם, בכל שלב שהיא עוברת במסע הלקוח סביב מילות החיפוש הרלוונטיות. במקביל כמו שאמרנו בהתחלה, חשוב להשאיר מקום לתכנים שתומכים במיזמים שיווקיים שמתוכננים לאורך השנה ולאירועים כאלה ואחרים שניתן למנף לצורכי שיווק ומכירה באמצעות תוכן רלוונטי.

3. עיקרון שלישי מתייחס לסוגי הפורמטים. כדאי מאוד לייצר תמהיל של תכנים בפורמטים שונים, כדי שתוכלו להיות מוכנים עם תכנים שתפורים לכל לקוח בכל הזדמנות, בכל ערוץ ובכל נקודת צורך. העשירו את התכנים שלכם בבלוג, בספרים ומדריכים דיגיטליים, אינפוגרפיקות, תכנים בוידאו, כלים דיגיטליים שימושיים, מצגות, וובינרים, הודעות אי-מייל, ניוזלטרים, או כל פורמט אחר שנראה לכם מתאים. הקפידו על מגוון. זה חשוב ויעזור לכם בצמתים שונים שבהם אתם פוגשים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

הכינו מתווה תכנים שנתי

אני ממליצה מאוד להכין לעצמכם מתווה תכנים. מתווה תכנים הוא למעשה תכנית שנתית, שכוללת את תמהיל התכנים שתייצרו ותפיצו על פני ציר הזמן. מעין לוח שנה של תכנים. כדי לעשות את זה, אני מציעה פשוט לפתוח גיליון עבודה לפרוס את נושאי התכנים שאתם רוצים, על פי הפרמטרים הבאים:

  • שם פרסונה
  • שלב במסע
  • מילות המפתח
  • איך אתם יכולים לעזור?
  • כותרת התוכן
  • פורמט התוכן
  • ערוצי ההפצה ערוצי הפצה וקידום
  • מועד הפרסום

עבור כל קבוצה של מילות מפתח, צרו מגוון תכנים בפורמטים שונים.

אני יכולה להבטיח לכם שאם תקפידו לעבוד על פי המתווה הזה, תוכלו להגיב בזריזות ולעבוד בצורה מאורגנת, עקבית ואפקטיבית ביותר ולהשיג תוצאות.

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים