המרוץ לאתר: מה כולל פרויקט הקמת אתר ולמה כדאי להכיר את תהליך העבודה שלב אחר שלב?

אני יודעת שאני לא מגלה לכם עכשיו את אמריקה. זה הרי לא סוד שאחד היתרונות הגדולים של שיווק מבוסס תוכן הוא הפוטנציאל הגבוה שלו להניב החזר על ההשקעה.

רק כדי ליישר קו, נסביר בקצרה ששיווק מבוסס תוכן הוא תהליך של יצירת תכנים בפורמטים שונים (כמו לדוגמה מאמרים לבלוגים, אי-בוקים, מדריכים דיגיטליים, אינפוגרפיקות, סקירות, סרטוני וידאו, דפי מוצר ועוד ועוד) שמיועדים לקהלי יעד ספציפיים ומופצים בערוצים הדיגיטליים. המטרה של יצירת התכנים הללו היא בדרך כלל שילוב של משיכת מבקרים לאתר שלכם, הגברת המודעות למותג ותחזוקת מוניטין המותג וכמובן להשיג המרות ולקוחות משלמים.

אז בהנחה שבניתם אסטרטגיה נכונה ויישמתם אותה בצורה יעילה ולאורך זמן, אתם אמורים לראות החזר רווחיות גבוה יותר מאשר בכל שיטת שיווק או פרסום אחרת. יש לכך מספר סיבות.

ראשית, השקעה בתוכן היא קטנה יותר. בהשוואה לפעילויות שיווקיות אחרות, המשאבים שאתם נדרשים להשקיע בתוכן (גם זמן וגם כסף) הם בדרך כלל נמוכים יותר. אתם לא צריכים להשקיע הון בהפקת קליפים או בעיצוב מודעות, אתם גם לא צריכים לשלם כסף על רכישת שטחי פרסום. אתם בסך הכול נדרשים להשקיע שעה או שעתיים בכתיבת מאמר מקצועי לבלוג או להפיק סרטון וידאו פשוט, קצר וקולע, להעלות אותם לרשת ולהפיץ אותם והרבה פעמים תוכלו לראות תוצאות באופן מיידי. מינימום השקעה – מקסימום תועלת.

שנית, לתוכן יש חיי מדף ארוכים. התוכן שאתם מייצרים חי ברשת למשך זמן ארוך בהרבה מאשר כל פרסומת או קמפיין שאי פעם תריצו. למעשה, כל תוכן חדש שתייצרו ותעלו לרשת יישאר ברשת כל זמן שתשאירו אותו שם וימשיך לייצר לכם ערך לנצח.

הדבר השלישי הוא ההשפעות המצטברות שיש לתוכן. ככל שתשקיעו יותר בשיווק מבוסס תוכן, כך תגדילו את הקהל שלכם. וככל שהקהל שלכם יגדל כך יהיה לתוכן שלכם אימפקט גדול יותר, ובהתאם לכך התועלות משיווק מבוסס תוכן תצטברנה לאורך זמן.

איך לכוון גבוה יותר?

אז אחרי שאנחנו מסכימים ששיווק מבוסס תוכן מייצר יותר החזר על ההשקעה, בואו נעבור על כמה אסטרטגיות פשוטות שאם תיישמו אותן, תגלו שלתוכן שלכם יש פוטנציאל החזר הרבה יותר גבוה ממה שחשבתם.

כל האסטרטגיות שאני מציגה כאן מנצלות את היתרונות שכבר בלאו הכי קיימים בשיווק מבוסס תוכן, וממנפות אותם כדי לאפשר לכם קיצוץ נוסף בעלויות, להשיג לתכנים שלכם תוחלת חיים ארוכה יותר, ולהאיץ את ההחזר על ההשקעה.

  1. הפכו את התוכן שלכם לרב-תכליתי. התוכן שאתם מייצרים יכול וצריך לשרת מגוון מטרות במקביל. אתם יכולים להשתמש בו כדי לשפר את מערכת היחסים של המותג שלכם עם הלקוחות, אתם יכולים להשתמש בו כדי למשוך תנועה חדשה לאתר שלכם, או להשתמש בו בתור ככלי ליצירת יותר המרות של המבקרים באתר ושלכם והפיכתם ללידים. האסטרטגיות הטובות ביותר משתמשות בתוכן כדי לקבל קצת מהכול, ומה שממקסם את הערך של כל פיסת תוכן. קחו את אותה פיסת תוכן ומטבו אותה גם עבור מנועי החיפוש, גם עבור קוראים, וגם עבור המרות ותוציאו ממנה את המקסימום.
  1. רכזו מאמצים במספר תכני מפתח שישמשו אתכם. אחת הטעויות הנפוצות של משווקים היא ניסיון לייצר תכנים רבים ככל האפשר מהר ככל האפשר. אמנם נכון. כשיש לכם יותר תכנים אתם נותנים לגולשים הזדמנויות רבות יותר לקיים אינטראקציה עם המותג שלכם, ומספקים למנועי החיפוש יותר דפים לאינדקס, אבל (וזה אבל גדול!) אם התוכן שלכם בסופן של דבר אינו מספק ערך משמעותי לקוראים שלכם, הוא יכול להזיק למותג שלכם יותר מאשר להיטיב אתו (בבחינת תפסת מרובה לא תפסת). במקום זאת, עדיף שתנתבו את המשאבים שלכם ותתמקדו. יצרו והפיצו פחות של תכנים חשובים ובעלי ערך מאשר עשרות תכנים חסרי תועלת.
  1. הקפידו על תהליך הפקת תכנים רזה ויעילה כדי לצמצם הוצאות. איך עושים את זה? חפשו כותבים מומחים שמסוגלים לייצר עבורכם את התוכן הטוב ביותר בתקציבים שפויים. מעבר לכך, אני ממליצה מאוד לשפר את תהליכי העבודה באמצעות הגברת שיתוף פעולה בין צוות העובדים שלכם והעובדים האחרים בארגון, על ידי הטמעת מערכות לשיווק אוטומטי שחוסכות מאמצים ידניים וזמן עבודה.
  1. השתדלו ליצור כמה שיותר תכנים בעלי רלוונטיות תמידית, כזו שאינה תלויה בזמן (כמו תוכן על בסיס חדשותי, תוכן שממנף אירועי אקטואליה או כל תוכן שהוא רלוונטי לזמן קצר). תוכן “ירוק עד” ישתלם לכם בקביעות ולאורך זמן, ובעיקר יניב עבורכם תשואה גבוהה יותר על ההשקעה.
  1. נצלו הזדמנויות שיש לכם להפצת תוכן חינם. אמנם התוכן שלכם יכול להשפיע רק על אנשים שיחשפו אליו והפצה חינמית עשויה להקטין את היקפי החשיפה, אבל מצד שני, חשבו על כך שהוצאת כסף פרסום וקידום תגדיל את סך העלויות שלכם ותסכן את היכולת שלכם ל–ROI חיובי. במקום זאת, כדי שתקדישו זמן להפצת התוכן שלכם בפלטפורמות חינמיות, כגון ערוצי מדיה חברתית. כך תוכלו להבטיח לעצמכם דחיפה מיידית לכל פיסת תוכן שאתם מייצרים, מבלי להוסיף שקל נוסף.
  1. אל תקפיאו את התוכן שלכם. הפיחו בו חיים איך? זה פשוט. כתבתם פיסת תוכן? בדקו אותה, צרו ממנה תכנים נוספים. עדכנו אותה, הוסיפו לה תובנות של עצמכם, של מומחים אחרים בתחום, כתבו אתה שוב מנקודות התבוננות חדשות. קחו אפילו חלקים מהתוכן שלכם, פתחו אותם והרחיבו אותם וצרו מהם תכנים נוספים. למשל, אם כתבתם בשנה שעברה מאמר מגמות, תוכלו לבסס עליו מאמר חדש שלם שעוסק בתחזיות לשנה הקרובה. אם כתבתם מאמר שכולל מספר המלצות, תוכלו לייצר לכל המלצה מאמר נפרד שמוסיף מבט עומק. אפשרות נוספת היא שינויים בתוכן כדי להתאים אותו לקהלים שונים שנחוצים לו דגשים אחרים או תובנות אחרות. אני מבטיחה לכם שעם מעט יצירתיות – יש פה פוטנציאל אינסופי.
  1. עצה נוספת ואפקטיבית במיוחד היא לאפשר ללקוחות שלכם לייצר את התוכן עבורכם. אני מציעה ליצור פורום מונחה על ידי עוקבים או לקוחות, שמאפשר להם ליצור תכנים ולהפיץ אותם, לענות על שאלות של אחרים. לחלופין תוכלו להפיץ את התוכן על ידי קמפיין ויראלי שבהם אתם מזמינים את העוקבים שלכם להעלות תכנים ולהפיץ אותם. כך או כך, זוהי דרך מצוינת לייצר מעורבות של לקוחות וליהנות מתוכן חינמי חדש בעת ובעונה אחת, ובכך להפחית עלויות יצירת תוכן ועלויות הפצה.

לסיכום אני ממליצה לכם בחום לבחון את ההחזר שאתם מקבלים על המאמצים הנוכחיים שאתם משקיעים ביצירה והפצה של תוכן, ולא להסס לנסות אסטרטגיות חדשות. אני יכולה להבטיח לכם שאם תאמצו את האסטרטגיות האלה תוכלו להרים את ה-ROI של פעילות שיווק התוכן שלכם לגבהים חדשים.

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים