המרוץ לאתר: מה כולל פרויקט הקמת אתר ולמה כדאי להכיר את תהליך העבודה שלב אחר שלב?

“אין לי מושג בזה, אבל ברור שאנחנו חייבים לעשות דיגיטל”. זה אולי המשפט ששמעתי הכי הרבה לאחרונה ממנהלים שנפגשתי איתם. אמנם לא ערכתי מחקר מדעי, אבל אני בהחלט יכולה להסיק שהתובנה הגורפת של מנהלים בחברות רבות היא שגם אם הם לא מוכרים מוצרים או שירותים אונליין, עדיין המותג שלהם חייב להיות נוכח ברשת.

כולם מבינים שהלקוחות הפוטנציאליים שלהם מחפשים מידע בגוגל או בערוצים אחרים במדיה הדיגיטלית. כולנו הרי מחפשים תכנים שיספקו לנו תשובות לשאלות, קוראים ביקורות וסקירות, מורידים מדריכים, צופים בהרצאות, מאזינים לפודקסטים, ורודפים אחרי כל פיסת מידע שתעזור לנו להגיע לפתרון.

בהערכה גסה, ניתן לומר שכמעט 60% מההחלטה לבצע רכישה מתקבלת על ידי הלקוח עוד לפני שהוא הגיע לנקודת המכירה, או ניהל דיאלוג כלשהו עם איש המכירות. נכון, לא בכל תחום, ולא בכל סוג של קנייה. אבל זה בהחלט ‘אזור החיוג’. ובשנת 2021 זה רק הולך ומתרחב.

התובנה הזו מאלצת את כל החברות להרחיב את נתח ההשקעה השיווקית בערוצים הדיגיטליים (וכשאני אומרת “כל החברות”, אני מתכוונת גם לחברות או עסקים שעד לאחרונה פעלו בעיקר באופליין או ביססו את עסקיהם על מכירות פנים אל פנים).

תוכן עומד בחזית

נתון אחד שאי אפשר להתעלם ממנו הוא שבשנת 2021 השיווק בדיגיטל הופך למגוון יותר ופרסונלי מאי פעם, ובחזית שלו יעמוד התוכן. מה זה אומר? זה אומר שבשנת 2020 נפגוש יותר ויותר עסקים וחברות שיפעלו לקדם את הנוכחות האינטרנטית שלהם, וישקיעו משאבים ביצירת התוכן הנכון שמגיע לקהל שלהם.

כבר היום 90% מהארגונים בעולם מדווחים שהם משתמשים בתוכן כחלק מהפעילות השיווקית שלהם במידה כזו או אחרת. ועל פי דוח ארגון שיווק התוכן העולמי בשנת 2019, 65% מהארגונים כבר מדווחים שהם עובדים על פי אסטרטגיית תוכן סדורה.

מסקנה? פשוט וברור. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להיעדר מהזירה. אתם חייבים להיות נוכחים ברשת לאחר שבניתם תוכנית תוכן שתומכת במטרות העסקיות והשיווקיות שלכם, ויפה שעה אחת קודם. אל תסתפקו בפרסומות, עמודי נחיתה מכירתיים. הלקוחות שלכם כבר לא קונים את זה. תנו להם תוכן עם ערך אמיתי. ענו להם על צרכים ושאלות. ספקו להם פתרון לכאבים.

צאו לדרך עם אסטרטגיית תוכן שנגזרת מתוך האסטרטגיה השיווקית שלכם ותומכת בה. תרגמו את האסטרטגיה השיווקית שלכם לתוכנית תוכן מקיפה המפורטת לפרטי פרטים מרמת המאקרו ועד להקצאת משימות ספציפיות.

זכרו שהמטרה שלכם היא לפגוש את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ברשת בדיוק בקונטקסט הנכון להם כדי להפוך אותם ללידים ובסופו של דבר ללקוחות משלמים ומרוצים.

יש? מעולה. התחילו לתכנן.

שלב ראשון: קבעו את אסטרטגיית שיווק התוכן

לפני שאתם מתכננים את תוכנית התוכן על כל פרטיה, עליכם לבנות אסטרטגיית תוכן. האסטרטגיה מתמקדת בשאלות כמו: מה אתם משווקים, באיזה אופן החברה או המותג שלכם מסייעים ללקוחות שלכם, למי המידע שלכם מועיל, כיצד העסק שלכם מספק פתרונות לבעיה שיש ללקוחות, מהי הסיבה לקיום המותג שלכם ומה משימתו.

בסיום השלב הזה יהיו לכם תשובות לשאלות הבאות:

  • מיהן פרסונות הלקוח שלכם?
  • מהן השאלות האפשריות שהלקוחות שלכם ישאלו אתכם?
  • איך אתם יכולים למלא את הצרכים של הלקוחות שלכם?

ברגע שיש לכם תשובות לשאלות האלה, יש לכם בסיס מצוין לתוכנית תוכן שבאמצעותה אתם יכולים לקבוע כיצד תספקו את התשובות.

שלב שני: תכננו את תוכנית התוכן שלכם

תכנית תוכן היא סוג של מפת דרכים שתעזור לכם להתכוונן לקראת מאמצי השיווק שלכם. היא צריכה להיות מוגדרת במסמך אשר יוגש לכל צוות השיווק שלכם. התכנית כרוכה בשיתוף פעולה של מגוון אנשים האחראיים על שלבים שונים בתהליך – אלה שיעלו רעיונות ליצירת תכנים, אלה שיהיו אחראיים על פרסום התוכן ואלה שיעקבו אחר ביצועי התוכן והאפקטיביות שלו. אתם צריכים לעבוד על פני ציר של זמן ולייצר רצף הגיוני שעולה בקנה אחד עם המטרות שלכם.

על הצוות שלכם להחליט איזה סוג תוכן יש לייצר. ברגע שיש לכם שליטה מוחלטת על הרעיונות היצירתיים, אתם יכולים לצקת לתוך התוכן את הטון הנכון של המותג שלכם ולגעת בפרסונות הלקוח שלכם. דבר נוסף וחשוב שעליכם לעשות הוא להיצמד תמיד למטרות שלכם ולהיות קשובים לחזון שלכם. לשם כך דרוש שיתוף פעולה, תקשורת עקבית ויצירת תוכן מקורי ורלוונטי. רק כך זה יכול לעבוד.

אז מה אתם צריכים לכלול בתכנית התוכן שלכם? הנה מספר שאלות עליהן תכנית התוכן שלכם צריכה לענות:

  1. מהם הנושאים שתדברו עליהם?

זו השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול ולענות עליה. פתחו גיליון עבודה והתחילו לשאול שאלות שהלקוחות שלכם עשויים לשאול. אם אתם צריכים כמה רעיונות גולמיים, השתמשו במנוע חיפוש כדי לראות אילו חיפושים אוטומטיים עולים כשאתם מקלידים את המוצר או השירות שלכם. זה בהחלט יכול להוות עבורכם בסיס מצוין בתור התחלה. נסו להעלות כמה שיותר בעיות או אתגרים שסביר להניח שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מתמודדים איתם והמוצר או השירות שלכם יכול לפתור. זו דרך מצוינת לייצר מילות מפתח ואשכולות של נושאים לכתיבה. ככל שתייצרו יותר רעיונות כן ייטב.

  1. מהם סוגי התוכן שתייצרו?

בלוג, אינפוגרפיקות או וידאו – הכול רלוונטי. העיקרון הוא לנסות להיכנס לנעלי הלקוחות שלכם, ולא להחליט על פי העדפותיכם האישיות. לדוגמה, אם אתם משווקים מוצרים לתינוקות יעיל יותר יהיה להציע הדרכת וידאו בנושא התאמת מושבים לרכב. לסוג של תוכן כזה ערך גבוה יותר מאשר למדריך כתוב. ההיגיון הפשוט אומר שהורים לזאטוטים הם לרוב עסוקים וחסרי סבלנות, ועל כן סביר שיעדיפו וידאו על פני ספר. הסרטון הוא הצורה הנוחה ביותר והקלה לעיכול של תוכן עבור לקוחות מסוגים אלה. מצד שני, אם אתם חברה המספקת אופניים להרכבה עצמית, סביר להניח שמדריך אינפוגרפי וקישור לסרטון יהיו רלוונטיים מאוד ללקוחות שמבינים הוראות בדרכים שונות.

  1. איפה ומתי תשתפו את התוכן שלכם?

בחירת המדיה ותכנון העיתוי הם מרכיבים חשובים ביותר. עליכם להכיר את הערוצים שבהם הלקוחות שלכם מבלים ולדעת מתי הם יהיו ברמת הבשלות הטובה ביותר לצרוך את המוצר או השירות שלכם. הדרך לדעת זאת היא על ידי אפיון מסע הלקוח שלכם.

  1. איך להוציא את התוכנית מהכוח אל הפועל?

עכשיו, כשאתם יודעים מי האנשים שאתם פונים אליהם, מה אתם עומדים לספר להם, מתי ובאילו ערוצים אתם יכולים להתחיל לבנות את תוכנית העבודה שלכם: עליכם לענות לשאלות כמו מי יכתוב את הבלוגים, האם עליכם להשקיע במצלמה טובה יותר עבור תוכן הווידאו ומי יעצב עבורכם את האינפוגרפיקות.

  1. מה יוגדר כהצלחה?

הגדירו מטרות שיווקיות והחליטו מה ייחשב כהצלחה של התוכנית שלכם. האם אתם רוצים להגדיל את שיעור ההמרות, האם תרצו לראות גידול בהכנסות, שיתופים במדיה החברתית או חשיפה? משווקים רבים יבקשו לראות שילוב של תוצאות אלה ועוד, כגון דירוג גבוה ב-SEO.

לסיכום, בשנת 2021 אסטרטגיית השיווק שלכם חייבת לכלול תכנית תוכן. קחו זאת בחשבון כדי לא להישאר מאחור.

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים