המרוץ לאתר: מה כולל פרויקט הקמת אתר ולמה כדאי להכיר את תהליך העבודה שלב אחר שלב?

דמיינו מצב:  יש לכם אירוע משפחתי ואתם יוצאים לחפש בגדים חדשים. אתם מסתובבים בקניון שיש בו עשרות חנויות בגדים, בוטיקים ורשתות אופנה. מחלון הראווה של אחת החנויות, קורצת לכם חולצה מעניינת. אתם מחליטים לבדוק את החנות, נכנסים ומתחילים להסתובב בין המדפים. אתם מתרשמים מהחנות שמעוצבת לא רע, אבל ברקע מתנגנת מוסיקה בווליום מחריש אוזניים, המזגן מקפיא את העצמות, ואף אחד לא ניגש אליכם. אז אתם מסננים לאוויר "תודה, שלום", מסתובבים ויוצאים. תיאורטית, יכול מאוד להיות שהיה בחנות הזו בדיוק את מה שחיפשתם, אבל החוויה שלכם הייתה מאכזבת ולא נעימה, ובנוסף לזה, אף אחד גם לא ניצל את המומנטום כדי לעודד אתכם לקנות. הזדמנות שהוחמצה.

באופן זהה אתם צריכים להתייחס לאתר האינטרנט שלכם. בעולם דיגיטלי האתר שלכם הוא גם חלון הראווה, גם החנות וגם איש המכירות, גם אם לא מדובר באתר אי-קומרס או בחנות אינטרנטית. האתר שלכם הוא הנכס הדיגיטלי החשוב ביותר. מצד אחד הוא יכול למנף את ההכנסות שלכם, ומצד שני הוא עלול לגרום לכם להחמיץ הזדמנויות עסקיות מעולות.

אם יש לכם אתר פעיל, וודאי אם אתם מקדמים אותו ברשת ומזרימים אליו מבקרים, עליכם לוודא שהוא מוכן בצורה אופטימלית לקליטת לקוחות פוטנציאליים ולמקסום את פוטנציאל ההמרה שלהם.

קחו לעצמכם כמה דקות והעיפו מבט במאמר הזה, שבו ריכזתי עבורכם כמה עצות חשובות שיעזרו לכם להפוך את האתר שלכם לכלי המרות ומכירות יעיל.

טפלו בעיצוב האתר

לעיצוב האתר יש השפעה קריטית על חוויית המשתמש באתר שלכם. וכשאני מדברת על עיצוב אני לא מתכוונת רק להיבט האסתטי (שהוא בעיקר עניין של טעם אישי). אני מדברת על עיצוב האתר בהיבט הפונקציונאלי. כל מה שהופך את השימוש לנוח, נגיש וידידותי.

ההשפעה שיש לעיצוב חוויית המשתמש על שיעורי נטישת האתר ועל יחסי ההמרה של הגולשים באתר שלכם היא עצומה. אבל תאמינו או לא – יש לה השפעה גם על הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש. מה עושים? אפשרו ניווט קל וחלק ברחבי האתר. אל תגרמו לאנשים לחשוב יותר מדי או להתאמץ כדי למצוא. שמעתם וודאי את הביטוי "Don't Make Me Think" שתבע סטיב קרוג לפני כמעט 20 שנה. העיקרון הוא די פשוט. הניחו לאנשים את מה שהם מחפשים מול העיניים, הראו להם מה שהם רגילים לראות ואפשרו להם להתמצא בקלות. איך?

  • חלקו את עמודי האתר לאזורים מוגדרים, על ידי צבעוניות, מרווחים, תמונות, כותרות – כך שהגולש יכול לקבל תמונה לגבי תוכן האתר כבר בסריקה ראשונה ולהחליט מיד במה להתמקד. אני ממליצה למקם את התכנים החשובים בחלק העליון של העמוד (Above the fold). מבקרי האתר שלכם מעוניינים למצוא את התוכן הרלוונטי מיד ומבלי שיצטרכו לגלול.

  • כדאי להשתמש באייקונים ובאלמנטים ויזואליים מוכרים, כאלה שאין צורך להסביר מה הם אומרים. כולם יודעים איך נראה כפתור שאמורים להקליק עליו או מה אומר אייקון של עגלת קניות אז אין צורך להמציא את הגלגל.

  • את האלמנטים הלחיצים בעמוד – רצוי מאוד להבליט. כשאנשים גולשים באינטרנט יש להם אינסטינקט של הקלקה. אז כדי לא לאמץ אותם לחפש, הכי פשוט להבליט עבורם.

  • הסירו מהעמוד אלמנטים ויזואליים מיותרים שיוצרים "רעשי רקע" ועלולים להסיח את דעתם של הגולשים מהעיקר.

  • הציגו את האייקונים של המדיה החברתית בדפי האתר שלכם בצורה בולטת. כך תוכלו להבטיח לעצמכם יותר שיתופים והגדלת מספר העוקבים ברשתות החברתיות. זה ממד נוסף שמשפר את דירוג העמודים הפנימיים בתוצאות החיפוש.

  • הוסיפו מנוע חיפוש באתר כדי להקל על הגולשים למצוא את מה שהם מחפשים.

עדכנו תכנים בקביעות

טיפלתם בעיצוב האתר? מעולה, אבל עשיתם רק חצי מהדרך. האתר שלכם חייב להיות מקום פעיל, נושם, חי ובועט שמתעדכן בקביעות בתכנים שאתם מייצרים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להקים בלוג באתר. אם לא עשיתם את זה עד עכשיו, זה הזמן להוסיף.

על מה חשוב להקפיד?

  • צרו קישורים פנימיים שמבוססים על רלוונטיות בין התכנים ומעוצבים באופן שיקל על חיי הגולשים, והבליטו אותם כקישורים. אם אתם יוצרים קישורים בין דפים שאין ביניהם קשר תוכני, אתם עלולים לפגוע ביעילות הניווט ובחוויית המשתמש, ויש לכך השלכות.

  • כשאתם מקימים בלוג הקפידו לבקש מערכת ניהול תוכן עצמאית, פשוטה וידידותית למשתמש (CMS) כגון WordPress או Tumblr. כך יהיה לכם פשוט וקל לעדכן תכנים ללא תלות בגורם שלישי.

  • הגדירו את הבלוג שלכם כתיקיית משנה באתר (company.co.il/blog) במקום בתת-דומיין (blog.company.co.il), כדי שגוגל תציג אותו כחלק מהאתר שלכם.

  • הקפידו שמבחינה ויזואלית הבלוג יתכתב עם העיצוב של שאר האתר.

וודאו שהאתר נטען במהירות

מהירות האתר וזמן טעינת העמודים הם פרמטרים חשובים ביותר. מובן שעיצוב אתר מדהים, ומילוי האתר בהרבה מאוד תכנים, תמונות ווידאו עוזרים לאופטימיזציה ויאפשרו ליותר אנשים למצוא את האתר שלכם במנועי חיפוש. אבל (וזה אבל גדול!) אתם חייבים לתת את הדעת על ביצועי האתר, ולוודא שכל מה שיש לכם באתר אינו משפיע על הביצועים שלו, ובעיקר על מהירותו.

אחרי כל המאמצים והעבודה שהשקעתם בעיצוב ובפיתוח האתר, ביצירת תכנים איכותיים שאמורים למשוך אליכם את המבקרים הנכונים (נדון בזה בהמשך), אם אותם מבקרים מגיעים בסופו של דבר אל האתר שלכם ועוזבים אותו מתוסכלים, פספסתם הזדמנות לגרום להם להפוך ללקוחות.

מהירות הטעינה של האתר חשובה מאוד על תוצאות החיפוש האורגניות ועל האופטימיזציה של האתר, אבל הדבר החשוב יותר שאתם צריכים לדאוג לגביו הוא חוויית המשתמש כמובן. כן כן. אותה חוויית משתמש שדיברנו עליה קודם. אם תחשבו על עצמכם רגע. כמה מהר אתם מאבדים סבלנות. כמה זמן אתם מוכנים להמתין עד שעמוד נטען לפני שאתם מחליטים ללחוץ על החץ לעמוד הקודם ולחפש משהו להקליק עליו. מסתבר שיש לכם 6 – 10 שניות גג. אתר שלא נטען תוך שניות  – יינטש.

אתר שהתוכן שלו לא יופיע באופן מלא בזמן הזה יתקשה מאוד להמיר גם את המבקרים שכבר נשארו באתר.

שורה תחתונה, חברים, ככל שהאתר שלכם ייטען מהר יותר, כך חוויית הלקוח שלכם תהיה טובה יותר. עבור רוב מנועי החיפוש, כדי שטעינת אתר תיחשב יעילה הדפדפן צריך לטעון בתוך 200 אלפיות השניה ובאתרי מובייל האתר צריך להיטען בפחות משניה.

אם תהיתם איך אתם יכולים לקבוע את מהירות טעינת האתר שלכם (ואני מדברת גם על מהירות למבקרים וגם על מהירות טובה עבור מנועי חיפוש), גוגל מספק כלי חינמי שנקרא PageSpeed Insights שכשמו כן הוא – מודד את מהירות הטעינה של עמודי האתר שלכם ומספק לכם המלצות לשיפור זמן הטעינה. תוכלו להיכנס לכלי דרך חשבון האנאליטיקס שלכם באזור התוכן מהירות אתר / הצעות מהירות.

וודאו שהאתר שלכם נגיש למובייל

סביר להניח שעל בסיס יום-יומי אתם משתמשים בסמארטפון שלכם כדי לגלוש באתרי אינטרנט, וכפי שכבר ציינתי קודם, אתם קרוב לוודאי מבולבלים אם אתם לא מצליחים לגשת לאתר דרך מכשיר שהאתר לא מותאם אליו.

נוחות הקהל שלכם לאתר מקומות, למצוא מידע, או אפילו לקבל הצעות מכר לתרום לארגונים בזמן שהם ניידים הנוחות של הקהל שלך היא היכולת לאתר מקומות, ולעשות את כל זה תוך כדי תנועה מחייב אתכם להיות שם כשהם מחפשים את המידע (וכמובן לוודא שזה עובד כראוי).

כדי להתאים את האתר שלכם למובייל תוכלו להשתמש באחת משתי שיטות – אופציה אחת היא קוד אתר רספונסיבי, שמאפשר התאמת האתר באופן אוטומטי למכשירים שונים בעלי מסכים בגדלים ומנחים שונים. האפשרות האחרת היא לייצר אתר אינטרנט ייעודי לנייד שמתארח בדרך כלל בתת-הדומיין שלו.

 

הוסיפו לאתר אלמנטים מחוללי לידים

אז בהנחה שעד כה ביצעתם את כל מה שנחוץ, והגיעו אליכם לאתר מבקרים רלוונטיים בזכות עבודת SEO מצוינת לקידום התוכן שלכם, זה הזמן להפוך את המבקרים האלה ללידים.

כדי לגרום לאותם מבקרים אנונימיים שמגיעים אליכם לאתר לבצע המרה ולהפוך ללקוחות פוטנציאליים שיש להם זהות. ברגע שלכדתם את המידע הזה, המבקר הוא כבר לא אנונימי ואתם יכולים לעקוב ולנתח את צריכת התכנים שלו ולנהל אתו אינטראקציות באי-מייל באופן פרסונלי ויעיל.

איך למשל? הוסיפו לאתר אלמנטים שמעודדים מעורבות וקוראים לפעולה.

דרך אחת לעשות זאת היא לייצר עמודי נחיתה עם קריאות לפעולה (CTAs). התפקיד של עמודי הנחיתה הוא "ללכוד" לידים, ולאסוף את הפרטים שלכם. כדי לעשות את זה הדף מקדם הצעת ערך שהמטרה שלה היא למשוך את תשומת הלב ולגרום לו להשאיר את הפרטים שלו (טלפון, אי-מייל, שם) בתמורה להצעת הערך שניתנת בחינם. הצעת ערך יכולה להיות כל דבר שיש לו ערך מועיל ללקוח הפוטנציאלי שלכם בכל פורמט שתבחרו (מדריך אינטרנטי, ספר דיגיטלי, מחשבון שימושי, שאלון בחן את עצמך, סקירה מקצועית, תחליטו אתם).

חשוב לזכור שאופטימיזציה של עמודי נחיתה עבור מנועי החיפוש דורשת כותרות ממוקדות, עשירות במילות מפתח, תוכן ומטא דאטה. כמו כן הם צריכים להיות ניתנים לקישור בקלות לתוכן דיגיטלי רלוונטי אחר שאתם מייצרים שיכול לסייע בהגדלת התנועה לאתר שלכם.

לא רק דפי נחיתה עוזרים להגדיל את התנועה באתר, אבל אם הם ממוקדים הם בהחלט עשויים להפיק תוצאות רצויות. דפי הנחיתה היעילים ביותר אפילו מסירים את אזורי הניווט, כדי למקד את תשומת הלב של המשתמש. זכרו שכל הצעה ערך חדשה שאתם מציעים צריכה להתארח בדף נחיתה משלה.

דפי הנחיתה המוצלחים ביותר הם אלה שמתקשרים לקורא ערך ומעודדים אותו לנקוט בפעולה מסוימת. ופה אנחנו עוברים למרכיב הבא שהוא חלק בלתי נפרד מעמוד הנחיתה – קריאה לפעולה או בקיצור CTA. זהו אותו מרכיב / כפתור שאומר למבקר באתר בדיוק מה הוא אמור לעשות כשהוא נמצא בעמוד הנחיתה כדי ליהנות מהצעת הערך שהוא מקבל בתמורה להשארת הפרטים.

דרך נוספת לעודד מעורבות (אינג'יימנט) ולהפוך מבקר אנונימי לליד היא באמצעות הטמעת תיבת צ'אט באתר. צ'אט הוא דרך לייצר דו-שיח עם מבקר חדש שנכנס לאתר כדי לעודד מעורבות, להכיר טוב יותר את הצרכים שלו ולקבל ממנו פרטים ומידע להמשך תהליך שיווק ומכירה אפקטיבי יותר. סוג אחד של צ'אט הוא צ'אט וירטואלי / אוטומטי כלומר כזה שמבוסס על תוכנה (רובוט) שמגיבה בהתאם לתסריט שיחה שהגדרתם מראש. סוג אחר של צ'אט הוא צ'אט חי והוא למעשה שיחה שמתנהלת בין המבקר באתר לבין נציג אנושי שנותן מענה בצד השני.

אלמנטים נוספים שאפשר להטמיע באתר לצורך איסוף מידע על גולשים הם למשל פופ אפים שמציעים הצעות ערך, באנרים דינאמיים, תיבות לרישום מנויים לניוזלטר.

לסיכום, על אף שיש אינספור היבטים שיכולים לשפר את ביצועי האתר שלכם ולקדם אותו במנועי החיפוש, הנקודות שציינתי פה הן חשובות במיוחד. אם תטפלו בחמשת הנושאים האלה אתם לגמרי בדרך הנכונה ליישם אסטרטגיה של שיווק אינבאונד באופן יעיל.

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים