המרוץ לאתר: מה כולל פרויקט הקמת אתר ולמה כדאי להכיר את תהליך העבודה שלב אחר שלב?

העולם הוא כפר קטן, והיסטריית השופינג של בלאק פריידיי (27 בנובמבר) וסייבר מאנדיי (30 בנובמבר) זלגה כבר מזמן אל מחוץ לגבולות השוק האמריקני. כולנו מחפשים את שבילי הבריחה וקניות הם אקט כל כך מנחם, אז למה לא לקפוץ על העגלה אם אפשר?

בשנים האחרונות, אצלנו בארץ כמו בכל העולם – קימעונאים משנסים מותניים, מלאים מחסנים ומתכוננים לטרפת מבעוד מועד. הלקוחות עורכים רשימות, משווים מחירים, ואז בשעת השי"ן, כולם יחד צובאים על הדלתות ודוהרים פנימה, או גולשים בקומפולסיביות בכל אתר סחר אפשרי, ומעמיסים כאילו אין מחר.

השנה, בהינתן קורונה, סביר להניח שהדברים ייראו מעט אחרת (תלוי את מי שואלים ואיפה). בכל אופן, כפי שמסתמן כרגע, הפעם לא תהייה לנו הזדמנות לדחוף ולדרוס אחד את השני בכניסה לחנות או בתור לתאי המדידה, אבל זו ממש לא סיבה לוותר. כמו שזה נראה נכון לעכשיו, פסטיבל הקניות החביב עלינו כל כך יתמקד רובו ככולו במרחב הדיגיטלי. מכירות אונליין צפויות לשבור שיאים חדשים, ומי שיצליח ללכוד את תשומת הלב של הגולשים ואת ארנקיהם – ירוויח בגדול. 

אז בהנחה שהאתר שלכם כמעט מוכן, מזומן ומעודכן עם כל תיאורי המוצרים, התמונות והמבצעים החמים, כל מה שיישאר לכם לעשות זה להזרים קונים לחנות ולגרום להם לשוטט בין מדפי המוצרים ולמלא את הסל. 

אפשר (וכדאי) לקדם את אירוע הקניות החגיגי שלכם בערוצים שונים, אבל קחו בחשבון שדווקא קמפיינים באי-מייל דווחו כערוץ המוצלח ביותר בהגברת מכירות, אפילו יותר מקידום אורגני וקמפיינים ברשתות חברתיות )Adobe). 

ים ההודעות שמסביב

יש סוגים שונים של מבצעים וטקטיקות קד"מ שניתן ליישם כדי להזניק את ההכנסות ביום הקניות הלוהט הזה – החל ממתנות "חינם", אקסטרה הנחות, מבצעים שאסור להחמיץ, הטבות מיוחדות מוגבלות בזמן ומיני צ'ופרים של "פעם בחיים". מה שבטוח זה שבדיוק כמוכם, גם המתחרים שלכם ינסו לעשות את המיטב, והלקוחות שלכם יקבלו טונות של אי-מיילים מכל הכיוונים. ובדיוק מהסיבה הזו, אני עומדת להציע כאן כמה עקרונות והמלצות שחשוב ליישם אם אתם מעוניינים לשדרג את התוכן שלכם ולא להיעלם בין ים ההודעות.

איך לתכנן את תוכן ההודעה?

בשלב שבו אתם מתכננים את המסרים והתכנים להודעת המייל שלכם, אני ממליצה להקפיד על העקרונות הבאים:

אל תתחכמו. נסחו מסר ישיר וברור

זכרו שלקראת בלאק פריידיי / סייבר מאנדיי הלקוחות שלכם "חמים" לקנייה, אבל מצד שני התחרות עצומה. לכן, חשוב שתהיו ברורים מאוד לגבי ההצעות, ההטבות והמבצעים המיוחדים שלכם. ספרו בדיוק מה אתם נותנים. תכל'ס. ישר ולעניין. קצר וקולע. אל תתאהבו בקופי יצירתי מדי, מעורפל ומתחכם כי זה עלול לחטוא למטרה.

צרו תחושת דחיפות ומחסור

כשאתם מנסחים את ההודעות, הדגישו את מגבלת הזמן והמלאים, ציינו אם מדובר במהדורות מוגבלות, מבצעים שלא יחזרו, מוצרים שהם בלעדיים לאירוע בלאק פריידיי, והוסיפו לתוכן תאריכי תפוגה של ההטבה או המבצע.

אפשר וכדאי בהחלט לחזק את המסר על ידי הוספת אלמנט ויזואלי כמו טיימר רץ או שעון של ספירה לאחור ("נותרו עוד X פריטים במלאי"). שילוב של רכיב דינאמי מסוג כזה בתוך ההודעה יעזור מאוד לדחוף את הלקוחות לקבל החלטות רכישה מהירות ולבצע פעולות מיידיות, במקום לקחת את הזמן ולהשוות את המוצרים שלכם מול מתחרים. 

שווה גם להוסיף מבצעים והנחות יומיות לפי שעה ("מבצעי האפי האוור"- נשמע מעניין). זה יופי של תמריץ שגורם ללקוחות להיכנס לאתר שלכם ולהמשיך לשוטט בין המוצרים כדי להתעדכן בהנחות ובמבצעים האחרונים ולא להחמיץ אותם.

עזרו ללקוחות שלכם לא לפספס את האירוע

צעד בסיסי אבל סופר חשוב זה לעזור ללקוחות שלכם לזכור את התאריך. מה אפשר לעשות? לשלב בהודעת הקמפיין שאתם שולחים לוח שנה עם קישורים של "Save the Date" או "הוסף/הוסיפי את האירוע הזה ליומן שלך" כך שהלקוחות שלכם יזכרו את מבצעי בלאק פריידיי שאתם מציעים באתר וחלילה לא יפספסו.

תנו ללקוחות הרגשה שאתם חושבים עליהם

מן הסתם, לקוחות שרכשו אצלכם עשויים לחפש מבצעים על מוצרים שקנו בעבר, או מצפים לקבל מבצעי VIP או מתנות והטבות ללקוחות נאמנים. יש לכם מבצעים כאלה? מעולה. תקשרו אותם ושלבו בכותרות ובגוף התוכן ביטויים כמו "במיוחד עבורך" "בלעדי ללקוחות נבחרים", או "הטבת VIP". נשמע לכם כמו מניפולציה בגרוש? אולי. אבל תאמינו או לא – אם באמת תקשרתם את המבצעים וההטבות בהתאמה להעדפות של הלקוח/ה שלכם – זה עובד!

שלבו 'קריאה לפעולה' בכל הודעה

ברוב החנויות האינטרנטיות יש כפתור 'קנה/קני עכשיו'. למה? מפני שזו קריאה מושלמת לפעולה והיא עושה את העבודה. השתמשו בקריאה לפעולה כמו "קנה/קני עכשיו" או בווריאציות אחרות שלה כמו "כנס/י לבדוק לפני שיהיה מאוחר מדי" וכדומה כדי לגרום לאנשים להקליק ולהיכנס לאתר שלכם.

הוסיפו מידע בולט בנוגע למדיניות ההחזרות שלכם

מדיניות החזרות הוגנת שמתוקשרת בצורה ברורה יכולה לעזור לעורר אמון בקרב לקוחות שלכם ולהניח את דעתם בנוגע לרכישות אצלכם באתר. 

איך תגרמו לאנשים לפתוח את ההודעה?

כשאתם שולחים הודעות באי-מייל המסר הראשון שהלקוחות שלכם נתקלים בו הוא שורת הנושא, וכאן האתגר שלכם הוא לגרום לאנשים לפתוח את הדיוור ששלחתם ולקרוא מה יש לכם להציע.

באופן גורף, אני ממליצה לנסח את שורת הנושא רק לאחר שיש לכם את גוף ההודעה מוכן, והנה כמה טיפים שכדאי לקחת לדרך:

  • נסו להתאים את שורת הנושא לנמענ/ת ולהעדפות הצרכניות שלו/ה בהנחה שאתם מכירים אותם על בסיס רכישות עבר (אוטומציות יעזרו פה).
  • תארו בשורת הנושא את ההצעה המיוחדת או המבצע שלכם, ואל תסתפקו בכותרת כללית.
  • נסחו שורה קצרה. השתדלו לא יותר מ-9 מילים ו-60 תווים (MailChimp). חשוב במיוחד עבור נמענים רבים שקוראים את ההודעות שלכם במכשירים ניידים.
  • הגבילו סימני פיסוק. לא יותר מ-3 סימני פיסוק בשורת נושא (MailChimp). סימני פיסוק רבים מדי ותווים מיוחדים יכולים לגרום להודעה שלכם להיראות כמו ספאם.
  • השתמשו באימוג'ים בזהירות. לא יותר מאימוג'י אחד בכל פעם. הוסיפו אימוג'י כדי לחזק מילה ולא על מנת להחליף אותה, כדי לוודא שהמסר העיקרי שלכם יעבור (וקחו בחשבון שמערכות הפעלה שונות מעבירות גרסאות שונות של אימוג'ים).
  • בדקו מה עובד. בצעו A/B טסט לשורת הנושא. צרו מספר גרסאות זהות של אותה הודעת אי-מייל ושלחו אותן תחת שורות נושא שונות. מערכת הדיוור שאתם עובדים איתה תגלה לכם איזו מהן עדיפה.

יש? נפלא! עכשיו נדבר על טיימינג.

מתי הכי כדאי לשלוח את המייל לקראת בלאק פריידיי?

אמנם הרבה לקוחות מתחילים את מסע החיפוש שלהם לקראת בלאק פריידיי כבר באוקטובר, אבל את הקמפיינים עצמם כדאי להתחיל אי שם בתחילת נובמבר, ולא יאוחר משבוע לפני התאריך שבו חל האירוע.

מומלץ לשלוח שלוש הודעות אי-מייל לפחות:

  1. הודעה אחת כשבוע או יותר לפני בלאק פריידיי, כדי לבנות עניין אצל הלקוחות שלכם עם הצצה למבצעים ולהנחות שמחכים להם באירוע המכירות. כך תעוררו אצלם ציפייה להודעה הבאה מכם.
  2. את המייל השני שלחו מוקדם בבוקר ביום בלאק פריידיי עצמו. הציגו את ההנחות והמבצעים בפני הלקוחות שלכם וצרו אצלם תחושת דחיפות להקליק מיד "כדי לא לפספס". על פי Shopify, קצב ההזמנות ביום בלאק פריידיי עצמו עולה בהדרגה עד לשיא בשעה 12 בצהרים.
  3. את המייל השלישי עם הנחות של סוף היום, שלחו ברגע שהתנועה לאתר נעשית איטית יותר. זה יסייע למשוך כמה קונים של הרגע האחרון שכבר התעניינו במבצעים שלכם. הוסיפו טיימר עם ספירה לאחור (כפי שציינו למעלה), הבליטו הנחות ומוצרים במלאי מוגבל כדי לחזק את תחושת הדחיפות לרכוש לפני שאירוע המכירות מסתיים.

כשאתם מתזמנים את המיילים לקראת מועד אירוע הקניות עצמו, התחשבו באזורי זמן של הלקוחות המקומיים והבינלאומיים שלכם, ובזמני השיא שבהם הלקוחות מבלים באונליין.

אל תשכחו לעשות פולו-אפ!

מנפו את ההזדמנות להגדיל מכירות גם בשאר ימות השנה. הודעות מעקב שבנויות כהלכה יאפשרו לכם להפוך את גל המכירות של בלאק פריידיי / סייבר מאנדיי להכנסה חוזרת.

  • שלחו תוכן רלוונטי – מדריכי מתנות, טיפים לשנה החדשה הם דרך מצוינת להשקיע ביחסים שלכם עם הלקוחות מעבר למכירות.
  • טירגוט מחדש וקהלים דומים –  באמצעות הטמעת פיקסל של פייסבוק באתר שלכם תוכלו ליצור קהלים דומים ולטרגט לקוחות לרכישות נוספות.
  • גייסו לקוחות קיימים לתוכנית הפניות – עודדו את הלקוחות שלכם להמליץ עליכם לחברים על ידי גיוס לתוכנית הפניות, צ'פרו אותם על כל רכישה שהגיעה דרכם. כך לא רק תרוויחו אותם כלקוחות חוזרים אלא גם תהפכו אותם לשגרירי המותג שלכם שיביאו לכם לקוחות נוספים.

ואם אין לכם זמן לעשות את זה לבד, ואתם מעוניינים שנייצר עבורכם את הקמפיין באי-מייל – פשוט דברו איתנו. בהצלחה!

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים