כשמדברים על תוויות ואריזות של מוצרים, הנטייה הטבעית שלנו היא לחשוב על עיצוב בולט ואטרקטיבי שמספר את סיפור המותג, אבל למעשה אלמנט נוסף ולא פחות חשוב הוא התוכן שאנחנו מציגים עליהן.
באופן גס תוכן על אריזות ותוויות נחלק לשני סוגים: הסוג האחד הוא מידע טכני ואינפורמטיבי, כגון רכיבי המוצר, מס' יחידות באריזה, תיאור קצר, ערכים תזונתיים (כשמדובר במוצרי מזון), הוראות שימוש, תקנים, אזהרות וכדומה. הסוג האחר הוא מידע שיווקי ותדמיתי. חשוב לזכור שאריזות ותוויות הן נדל"ן פרסומי מעולה ו"חינמי" ששווה לכם לנצל. לכן כדאי מאוד לשלב על גבי האריזות גם תוכן שיש בו ערך שיווקי, כזה שמעורר מעורבות, אהדה למותג ומניע לפעולה.
אל תשכחו שכשהמסרים השיווקיים שלכם מופיעים או על גבי תווית המוצר או האריזה שלו הם פוגשים את הלקוחות גם בנקודת המכירה וגם תוך כדי שימוש במוצר, ובשני המקרים מדובר בשילוב של טיימינג וקונטקסט שאין טוב ממנו.
זוכרים את בזוקה? כילדים קילוף העטיפה תמיד הציף אותנו בחדווה תמימה ומלאת ציפייה למה שמחכה לנו בין קפלי העטיפה הפנימית. בפנים – הופיעה בדיחת קומיקס מתחלפת שכיכבו בה דמויות קבועות (בגירסה הישראלית – ג'ו, צביקה ומוטי). תחתיה הופיעה שורה שניבאה לך את העתיד, או סיפקה לך נתון חדש ומפתיע על העולם בסגנון "הידעת". הבדיחות ושורת העתידות של בזוקה היו סימן ההיכר של המותג ועם השנים הפכו גם למטבע לשון, כסמל לבדיחת קרש.
גם היום, החברות שמיטיבות למנף את האריזות והתוויות שלהן לטובת מסרים שיווקיים ואינטראקטיביים הן לרוב בתחומי מוצרי מזון ומוצרי צריכה – ע"ע שעשועונים על אריזות של דגני הבוקר, מתכונים והמלצות על אריזות של מוצרי בישול ואפייה, חידוני טריוויה שמעטרים חפיסות שוקולד וכן הלאה.
מעוניינים להפוך את התוויות או האריזות שלכם לכלי שיווקי? דברו איתנו!
info@editorial.co.il
דרך אילות 3, גני תקווה
© כל הזכויות שמורות למערכת