תקציר מנהלים

אם אתם יזמים של חברת סטרטאפ שמחפשים משקיעים פוטנציאליים או שיתופי פעולה אסטרטגיים, אחד הכלים שישמשו אתכם הוא תקציר מנהלים. 

תקציר מנהלים הוא מסמך שיווקי מעוצב ומסוגנן, שמציג סקירה תמציתית ומשכנעת את העסק שלכם, ומטרתו לגרום לקוראים להתעניין בכם, ולראות בהם עסק אטרקטיבי להשקעה או לשיתוף פעולה. 

תקציר מנהלים כולל על פי רוב את החלקים הבאים:

  • פסקת פתיחה שעורכת היכרות עם העסק ומהות הפעילות שלו
  • תמונת שוק בקצרה
  • הסבר על הצורך או הבעיה שהמוצר שלכם מבקש לפתור
  • החוזקות שלכם ועל הערך הייחודי שהמוצר שלכם מציע
  • הפוטנציאל העסקי של העסק שלכם
  • המודל העסקי של החברה
  • מידע על היזמים ועל הצוות המוביל – קחו בחשבון שלא פחות מהמוצר או מהרעיון שלכם, משקיעים מייחסים חשיבות גדולה לצוות האנושי שמוביל את החברה. 
  • פרטי התקשרות 

 

תקציר מנהלים, מעצם הגדרתו, אמור להיות קצר ותמציתי. אין אורך קבוע, אך ההמלצה היא לכתוב בין עמוד אחד לארבעה. התקציר חייב להיות ברור וקריא, ולכן חשוב להקפיד על שפה אחידה וכתיבה מסודרת.

איך תקציר מנהלים יתרום לעסק שלכם?

תקציר מנהלים שבנוי כהלכה ומעוצב הוא דרך מעולה לגרום למשקיעים ולשותפים פוטנציאליים להתעניין בחברה שלכם ולגרום להם לנוע לפעולה. הוא עוזר לכם להעביר בריף מדויק שמספק תמונה לגבי האקו-סיסטם והקונטקסט שבו אתם פועלים, ולהבין מה בדיוק היתרון והערך המוסף שהעסק שלם מציע. 

מכיוון שתקציר מנהלים אינו מסמך שיווקי של המוצר, אלא של העסק או הסטרטאפ שלכם, הוא מספק לצד השני את ה Reason Why, בצורה תמציתית, חדה וברורה, ללא שימוש בסופרלטיבים, או קלישאות בסגנון כמו "הכי טוב" או "יוצא מן הכלל", וללא טענות בלתי ניתנות לביסוס. 

ניתן לשלב תרשימים מעוצבים או המחשות גרפיות של נתונים מספריים, כדי "להקפיץ" נקודות חשובות שיכולות לתרום להעברת המסר.

צריכים תקציר מנהלים שיעשה את העבודה? דברו איתנו!

בואו נדבר