אתר האינטרנט הוא הנכס הדיגיטלי החשוב ביותר שלכם. הוא התשתית השיווקית המשמעותית ביותר ברשת, והתוכן הוא אחד מעמודי התווך שלו. בין שמדובר באתר תדמית, אתר קטלוגי, פורטל תוכן או חנות אינטרנטית – ללא תוכן טוב, רלוונטי ועדכני האתר שלכם צפוי אינו משרת את המטרה שלשמה הוא קיים.
חשבו על זה כך – המפגש היחיד שיש ללקוחות הפוטנציאליים שלכם עם האתר שלכם הוא עם התוכן שבו. האתר הוא האובייקט שבאמצעותו הקהל שלכם מנהל אינטראקציה עם המותג לפני שהוא מקבל החלטת רכישה. במילים אחרות, התוכן באתר שלכם הוא גם נציג השירות בדלפק הקבלה, גם איש המכירות ופעמים רבות גם נציג התמיכה.
כדי לכתוב תוכן טוב ובצורה טובה, חשוב להתחיל את תהליך הכתיבה בבניית הייררכיית מידע או ארכיטקטורת תוכן. חשבו מה אתם רוצים לספר לעולם, מה סוגי השירותים או המוצרים שאתם מציעים, מה הבידול והיתרון התחרותי שלכם, איך אתם פותרים ללקוחות כאבים ועונים על צרכים, איך המוצר או השירות שלכם משנה להם את איכות החיים, למה כדאי לעבוד אתכם ולא עם המתחרים שלכם.
כעת החליטו אילו קטגוריות ותת-קטגוריות תוכן יופיעו באתר. אלה יתבטאו ככפתורים בתפריטי האתר בחלוקה לתפריט ראשי, תפריטי משנה ותת-תפריטים שיהפכו בסופו של דבר לעמודי תוכן באתר.
התוכן באתר תומך בקול המותג ובתדמית שלכם, בין שמדובר בטקסטים, תמונות או סרטוני ווידאו. התוכן הוא למעשה אחד הכלים המשמעותיים ביותר ביצירת הזהות שלכם, ומאפשר לכם לעצב את הדרך שבה הגולשים באתר תופסים אתכם. לכן, חשוב שהתכנים המופיעים באתר יהיו איכותיים ומקצועיים, אך בה בעת יהיו נגישים ובהירים להבנה ומתכתבים עם רוח המותג שלכם ועם הזהות שאתם מבקשים לשוות לו.
חשוב לזכור שגולשים שונים שנכנסים אליכם לאתר הם בעלי רמות שונות של בשלות לביצוע רכישה. יש כאלה שמחפשים מידע ראשוני ומגששים, אחרים כבר מחפשים אסטרטגיות לפתרון הבעיה, ויש כאלה שכבר יודעים בדיוק מה הם מחפשים וכל שנותר לכם הוא לשכנע אותם לסגור אתכם עסקה.
בדיוק מהטעם הזה גם התכנים באתר שלכם משרתים מטרות שונות. חלק מהתכנים יהיו הסברתיים ומלמדים, חלק אחר מיועדים לבנות את תדמית המותג שלכם ולהדגיש את היתרון התחרותי והבידול שלכם, תכנים אחרים יתארו את יתרונות המוצרים והשירותים שאתם מציעים ותכנים אחים יהיו מכירתיים ומניעים לפעולה בצורה ברורה.
כך למשל
הרבה פעמים לקוחות מבקשים לכתוב בקצרה, לא להרחיב יתר על המידה כי "אנשים לא קוראים". אבל (וזה אבל גדול!) כדאי מאוד לזכור שתוכן עשיר, מושקע, מעמיק ומגוון הוא עמוד התווך לקידום האתר שלכם באופן אורגני במנוע החיפוש של גוגל.
תוכן, חשוב להבין, הוא כלי משמעותי לא רק באתרי תדמית אלא גם בחנויות אינטרנטיות. כשהרכישה מתבצעת אונליין, התוכן הוא לא אחר מאשר – איש המכירות שלכם! הטקסטים באתר הם הדרך היחידה שלכם לגרום ללקוחות להתעניין, להסתקרן, להציע להם הצעות לרכישת למוצרים משלימים, להוסיף מוצר לעגלה ולשלם.
ככל שתצליחו לגרום לגולשים להרגיש שהמוצרים באתר נועדו עבורם ויכולים לספק להם מענה לצורך או לתשוקה, כך תגדילו את פוטנציאל הקנייה. לכן לצד תמונה טובה עם תג מחיר, חשוב מאוד להוסיף תיאור, טקסט שיווקי אטרקטיבי שמתייחס ליתרונות המוצר, מידע טכני שעשוי לעניין את הלקוח וכמובן – מיקרו-קופי (בהמשך נרחיב עליו) שמניע לפעולה ומוביל את הגולש עד לקופה.
מיקרו-קופי הוא תוכן מבוסס חוויית המשתמש או בשפה הקצועית UX. ככזה הוא מלווה את הגולש באתר שלכם לאורך הגלישה, ולכן הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר באתר שלכם. מיקרו קופי הוא למעשה המילים והמשפטים שמופיעים על כל הכפתורים, הפופאפים, טפסי ההרשמה, ההנחיות לביצוע פעולות וכדומה.
חשוב להבין אילו בחירות לשוניות יפעילו רגשית את הגולש ויעוררו אצלו הזדהות עם המותג שלכם. מיקרו-קופי חייב להיות ברור ומונגש לגולש בצורה חדה ומקוידת ולא לבלבל ולפזר את הריכוז שלו. נסו לפשא עבורו את תהליך הגלישה ואת הצעדים שעליו לעשות כדי לסגור עסקה. אל תחסכו מידע ומצד שני אל תעמיסו.
העדר מידע רלוונטי או לחלופין אינפורמציה עודפת, חוסר בהירות בנוגע להיבטים טכניים משמעותיים לגולש (כמו תנאי החזרת המוצר) וכדומה עלולים לגרום לגולש לנטוש את תהליך הרכישה לפני שסיים. מטעמים אלה חשוב גם לשמור על אמון הגולשים באמצעות שקיפות – לא להשאיר מקום לספק בנוגע לביטחון המידע שלהם והשימוש שנעשה בפרטים האישיים שלהם ובפרטי התשלום.
חתוכן באתר שלכם על כל צורותיו – מטרתו לסייע ללקוחוות פוטנציאליים לקבל החלטה שאתם הפתרון לכאב שלהם ולסגור אתכם עסקה, בין שמדובר בתהליך מכירה ארוך, או קצר. זכרו שגולשים שנכנסים אליכם לאתר מאופיינים ברמות בשלות שונות לסגור עסקה, לכן השתדלו לייצר תכנים שתומכים בצרכים שונים של גולשים.
ואם אתם צריכים תוכן איכותי לאתר – דברו איתנו!
info@editorial.co.il
דרך אילות 3, גני תקווה
© כל הזכויות שמורות למערכת