שם מותג (ניימינג) וסלוגן

בחירת שם וסלוגן למותג שלכם היא אבן דרך חשובה ביצירת הזהות שלו. כמו בהענקת שם לילד או  לחיית מחמד – זה הרגע שבו אתם נקשרים אליו, מתחייבים ורואים בו חלק אמיתי מחייכם. זהו צעד מרגש, אין ספק, ויש להשקיע בו מחשבה, שכן השם והסלוגן שתבחרו יישארו איתכם לטווח הארוך ויהיו חלק מהזהות שלו לכל אורך הדרך.

שם וסלוגן טובים יציתו רגש חיובי ותחושת חיבור אצל הלקוח, יהיו קליטים וזכירים ויש לכך ערך חשוב בהנחה שהמטרה שלכם היא להישאר בתודעה.

לפני שאתם בוחרים שם ומנסחים את שורת המיצוב (תג-ליין) או הסלוגן שילווה את השם, עליכם לנסח מהי מהות הפעילות העסקית של העסק ומה הזהות שאתם רוצים להקנות לו. השם והסלוגן שתבחרו עבורו יהיו הדברים הראשונים שיראה הלקוח כשיפגוש במותג שלכם, ויש לוודא שהם משקפים נכונה את ה"אני מאמין" של המותג, את הייחודיות שלו, את האופי שלו ואולי גם את סוג השירותים/מוצרים שהוא מציע.

הנה כמה דרכים ליצירת שם מותג

  • שם תיאורי – שם מותג כזה מתאר באופן מילולי ופשוט את תחום העיסוק או השירות שאתם מציעים  
  • שם מטאפורי – שם מותג שמבוסס על דימוי או אובייקט כלשהו בעל תכונות ומאפיינים שרוצים לשוות למותג. זוהי דרך לייצר אסוציאציה לסוג השירות או המוצר שלכם, או לחלופין לתכונות האופייניות לו. 
  • שם שמבוסס על ראשי תיבות –  יש מותגים רבים ששמם בנוי כראשי תיבות של מספר מילים או תכונות, משפט, או של שמות המייסדים
  • המייסד הוא המותג – שימוש בשם המייסד אופייני בדרך כלל לבתי אופנה גדולים, חברות קוסמטיקה, משרדי עו"ד ופירמות רו"ח שבהן המותג נוצר מתוך מומחיות ועוצמה של הפרסונה המייסדת
  • שם מולחם  – יש שמות מותגים שמורכבים מהלחם של חלקים הלקוחים משתי מילים או יותר (לרוב מיזוג של שירותים ותכונות) שמרכיבים מהם שם חדש לחלוטין. 
  • שם לועזי– שם בשפה זרה משווה למותג ניחוח בינלאומי או ייחודי  
  • שם דמיוני – יש לא מעט שמות מותג שהם מילים ללא משמעות, או מילים שאין להם כל קשר למוצר או לתחום פעילותו. 
  • שם שהוא מספר או משלב מספרי – חברת ביטוח 9 (לשעבר 9 מיליון)  או חברת הדלק ten10 (גם שימוש במילה לועזית) הן דוגמאות שממחישות היטב את הרעיון. 

עכשיו הסלוגן

אחרי שבוחרים שם, מגיע בדרך כלל שלב ניסוח הסלוגן (סיסמה)  או התג ליין – אותה שורת המחץ שמלווה את שם המותג ומופיעה לרוב כחלק בלתי נפרד מהלוגו. סלוגן הוא בדרך כלל סיסמה יצירתית שיש בה פאנץ' או משחק מילים שנועד לייצר בולטות . תג ליין (שורת מיצוב) היא פעמים רבות הגדרה אינפורמטיבית ומזוקקת של תחום הפעילות, השירותים או הערך שהמותג מעניק ללקוחותיו.    

כשאתם בוחרים שם מותג או סלוגן חשוב להביא בחשבון את תרבות שוק היעד ולוודא שהם נשמעים טוב לקהל שנחשף אליהם ואינם מעוררים מבוכה או רתיעה. 

כדי לענות על השאלות ולהגיע לבחירת שם וסלוגן מדויקת עבור המותג שלכם, ניתן להיעזר בשירותים מקצועיים שיסייעו לכם להגדיר את אופי העסק, לסקור את המתחרים ולנתח את קהל היעד ואת זירת הפעילות.

יש לכם מוצר או שירות חדש? מרגישים שאתם חייבים לעשות מתיחת פנים למותג שלכם? נשמח לעזור לכם להגיע לשם חזק וסלוגן מדויק. דברו איתנו!

בואו נדבר