שיווק באי מייל: ניוזלטרים והודעות לאוטומציה שיווקית

אל תמהרו להספיד את השיווק באימייל! גם היום, תופתעו, אי מייל הוא אחת הדרכים היעיליות לייצר קשר פרסונלי עם לידים, לקוחות פוטנציאליים או לנהל תקשורת עם לקוחות קיימים. 

השיווק במייל הוא גם כלי פנטסטי לטיפוח קשרים עם לידים, וגם ערוץ מעולה להידוק קשרים עם לקוחות קיימים, להגברת הנאמנות שלהם ולהגדלת סל המכירות (Upsell), בהשקעת משאבים מינימלית. 

 

מה הם שני השימושים העיקריים של שיווק באי-מייל ?

ניוזלטר

במילים פשוטות, מדובר במכתב שאתם שולחים בתדירות מסוימת לרשימת תפוצה שאתם מנהלים בקביעות. הרשימה יכולה להיות מורכבת מלידים (שמתעניינים במוצרים או בשירותים שלכם), מאנשים שנרשמו לרשימת התפוצה שלכם כדי קבל מכם תכנים, מלקוחות קיימים וכמובן משילוב של שלושת הקהלים הללו יחד. 

ניוזלטר הוא כלי לטיפוח מערכת יחסים לאורך זמן. באמצעותו אתם מעבירים תכנים מקצועיים ובעלי ערך מסוגים שונים, החל בהצעות מכר ייעודיות, דרך עדכונים שוטפים, עד סיפורי הצלחה או כתבות עם עצות שימושיות שקשורות בתחום המומחיות שלכם. 

ככל שהתוכן שתפיצו יהיה מקורי, איכותי ובעל ערך, כך אנשים יהיו מעוניינים לצרוך אותו, הם ירגישו שאתם הבחירה הנכונה, ואתם תקצרו פירות תדמיתיים ועוד כמה תועלות בשורה התחתונה. 

ניוזלטר יכול להיות בנוי בצורות שונות, להכיל תוכן ממוקד אחד או מגוון אייטמים הכוללים טקסטים, תמונות וסרטונים, והוא משמש אתכם למטרות שונות:

  • ניוזלטר פרסומי – כלי נפלא לעדכן את הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם בנוגע למבצע, מוצר, שירות חדש או הצעת ערך אטרקטיבית. בשונה מקמפיין דיגיטלי בפייסבוק או בגוגל, הניוזלטר מחכה בתיבת המייל של הלקוחות שלכם כדי שיחזרו אליו בזמן שנוח להם. מעבר לכך, בהנחה שיש לכם דאטה על דפוסי הרכישה של הלקוחות שלכם תוכלו להתאים להם הצעות ערך מותאמות אישית ולמקסם את פוטנציאל המכירה.  

  • וובינר, סדנה או הדרכה – ניוזלטר הוא דרך מצוינת למצב את עצמכם כאוטוריטה בתחום הפעילות שלכם על ידי הזמנה להשתתף בהדרכה שאתם מעבירים. שלחו לקהל הנמענים שלכם ניוזלטר המפרט מתי, איפה ואת עיקרי התכנים, והוסיפו לינק להרשמה.

  • פוסט חדש בבלוג –  אחת לחודש שלחו עדכון המרכז דגשים של כתבה שמופיעה בבלוג שלכם בתוספת קישורים שמפנים לכתבות אצלכם באתר. כך אתם יוצרים מעין מגזין דיגיטלי חודשי, ומעניקים לקהל שלכם ערך מוסף ומקצועי אמיתי

  • חדשות ועדכונים – ספרו ללקוחות שלכם מה קורה בחברה, מגיוס עובדים חדשים דרך עדכון מוצר/שירות, הוספת פיצ'ר ועד להתקדמות עסקית מעניינת, פרסום במגזין או אתר נחשב ועוד. כך תשמרו על הקשר עם הלקוחות שלכם לטווח ארוך ותיצרו אצלם תחושה שאתם חברה דינאמית שמצויה בעשייה מתמדת.

  • הזמנה לכנסים – משתתפים בכנס? מארגנים או מתארחים כדוברים? השתמשו בניוזלטר כדי להזמין לקוחות ושותפים עסקיים. כך גם תרחיבו את החשיפה למותג שלכם ותייצרו רושם חיובי.

  • סקרים ושאלונים – שלחו ניוזלטר לקבלת משוב מלקוחות. כך תצרו אצלם תחושה שאתם מתחשבים בדעתם ובה בעת תוכלו לצבור דאטה, לגלות מה אתם מפספסים בתהליך השיווק ולהסיק מסקנות לגבי המשך הפעילות שלכם. 

 

הודעות אי-מייל למערכות שיווק אוטומטיות

הסוג השני של שיווק באימייל הוא הודעות אימייל לטיפוח לידים שתומכות במשפך שיווקי בצורה פרוגרסיבית בשפה המקצועית ידוע בשם "קמפיין טפטוף" (email drips). מדובר בהודעות שמנוסחות מראש והן כוללות תכנים שמותאמים למערכות אוטומטציה שיווקית. ההודעות האלה מופצות לנמען בזו אחר זו על פי זמנים וטריגרים מוגדרים מראש . הטריגרים לשליחת הודעה יכולים להיות  טווח זמן שחלף או התנהגות של הנמען (למשל פתיחת אי מייל, לחיצה על תוכן מסוים וכד'). התנהגויות הנמען (שאתם כמובן יכולים לעקוב אחריהם) הן ביטוי לקצב ההתקדמות שלו במשפך השיווקי ומאותתות למערכת האוטומטית שאפשר "לשחרר" הודעה נוספת עם תוכן מתקדם יותר בעוד פרק זמן. 

למעשה אתם מייצרים משפך שמורכב מרצף מתוזמן של מיילים אוטומטיים על בסיס המעורבות של הליד או הלקוח. תכנים להודעות האי-מייל האוטומטיות נכתבות מראש מתוך הבנת המסע של הלקוח שלכם. האוטומציה מאפשרת לכם לשלוח ללידים או ללקוחות את המידע הרלוונטי בזמן הנכון, בהתאם לשלב שבו נמצא הלקוח במסע הצרכני שלו ולהתנהגויות שלו בתוך המערכת ומחוצה לה.

כדי לדעת אילו הודעות לנסח ואילו תכנים לכלול בהן, נדרשת כמובן עבודת מחקר ולמידה. חשוב לזכור שהתרחישים במסע הלקח יכולים להיות רבים ומגוונים שלכם ולכל אחד מהם צריך להתאים קמפיין טפטוף מסוג אחר.

איך שימוש בהודעות אי מייל אוטומטיות עוזר לכם?

  • הוא חוסך זמן ומשאבים – מהרגע שהעליתם תכנים למערכת והגדרתם קריטריונים וטריגרים להפעלת האימיילים, המערכת מתחילה לעבוד בשבילכם.
  • הוא עוזר בקידום תהליך המכירה – קמפיין טפטוף הוא דרך לטפח את הלידים, להדק את מערכת היחסים איתם, ו"לחמם" אותם בהדרגה לרכוש מכם. בהנחה שהתוכן הוא רלוונטי ומעניין, הנמענים ימשיכו במסע הצרכני שלהם ויתקרבו בהדרגה לקצה המשפך השיווקי עד לסגירת עסקה.
  • הוא משפר את חוויית הלקוח – כתגובה לפעולות שלקוח פוטנציאלי מבצע באתר שלכם או עם התכנים שאתם שולחים לו, המערכת יודעת לשלוח תכנים נוספים שמתאימים בדיוק עבורו. כך, יכול לקבל כל משתמש הצעה מכר או תוכן מותאם אישי.
  • הוא כלי לפיתוח אסטרטגיית תוכן מחושבת – במקום לשלוח מיילים בודדים ולא עקביים, מערכת אוטומטית מאפשרת להגדיר רצף של הודעות אימייל שיוביל את הלקוח הפוטנציאלי כל הדרך מההיכרות עם המותג להפיכתו לקוח נאמן, תוך כדי הערכת האפקטיביות של כל שלב וביצוע שינויים לפי צורך.


אילו סוגי הודעות אי מייל יכולות לשרת אתכם?

  •  הודעת קבלת פנים – הודעות אימייל לקבלת פנים הן דרך טובה להציג את העסק שלכם ואת מה שיש לו להציע.
  • תכנים שמציגים פתרונות לכאב של הלקוח – כדאי לשלוח סדרת הודעות שמדגישים את הערך של העסק, וחושפים בפני לקוחות פוטנציאליים למה הם יכולים לצפות מהמותג שלכם.
  • מיקוד מחדש – אם לקוח פוטנציאלי שביקר באתר הסחר או בחנות האינטרנטית שלכם הכניס פריט לעגלת הקניות ולא ביצע רכישה, תוכלו לשלוח לו סדרת הודעות עם הצעות ערך חדשות שיקדמו אותו ברכישה.
  • הודעות דואר לאחר רכישה – הודעות כאלה, המשקפות עד כמה העסק מעריך את לקוחותיו, הן חיוניות לשימור לקוחות ויצירת נאמנות למותג.
 
 

לסיכום, אימיילים שנשלחים באוטומציה מאפשרים לכם לבנות מערכת יחסים מתמשכת עם הלידים שלכם וגם עם הלקוחות הקיימים. תהליך אוטומטי, שיש בו תכנים רלוונטים ובנויים היטב, לא רק יחסוך לכם הרבה זמן ועלויות, אלא גם יעזור לקדם את הלידים בהדרגה במורד המשפך השיווקי, ליצור מודעות ולבנות אמון מתמשך שיקל עליהם להפוך ללקוחות.

צריכים שנלווה אתכם בתהליך? דברו איתנו!

בואו נדבר