אל תמהרו להספיד את השיווק באימייל! גם היום, תופתעו, אי מייל הוא אחת הדרכים היעיליות לייצר קשר פרסונלי עם לידים, לקוחות פוטנציאליים או לנהל תקשורת עם לקוחות קיימים.
השיווק במייל הוא גם כלי פנטסטי לטיפוח קשרים עם לידים, וגם ערוץ מעולה להידוק קשרים עם לקוחות קיימים, להגברת הנאמנות שלהם ולהגדלת סל המכירות (Upsell), בהשקעת משאבים מינימלית.
במילים פשוטות, מדובר במכתב שאתם שולחים בתדירות מסוימת לרשימת תפוצה שאתם מנהלים בקביעות. הרשימה יכולה להיות מורכבת מלידים (שמתעניינים במוצרים או בשירותים שלכם), מאנשים שנרשמו לרשימת התפוצה שלכם כדי קבל מכם תכנים, מלקוחות קיימים וכמובן משילוב של שלושת הקהלים הללו יחד.
ניוזלטר הוא כלי לטיפוח מערכת יחסים לאורך זמן. באמצעותו אתם מעבירים תכנים מקצועיים ובעלי ערך מסוגים שונים, החל בהצעות מכר ייעודיות, דרך עדכונים שוטפים, עד סיפורי הצלחה או כתבות עם עצות שימושיות שקשורות בתחום המומחיות שלכם.
ככל שהתוכן שתפיצו יהיה מקורי, איכותי ובעל ערך, כך אנשים יהיו מעוניינים לצרוך אותו, הם ירגישו שאתם הבחירה הנכונה, ואתם תקצרו פירות תדמיתיים ועוד כמה תועלות בשורה התחתונה.
ניוזלטר יכול להיות בנוי בצורות שונות, להכיל תוכן ממוקד אחד או מגוון אייטמים הכוללים טקסטים, תמונות וסרטונים, והוא משמש אתכם למטרות שונות:
ניוזלטר פרסומי – כלי נפלא לעדכן את הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם בנוגע למבצע, מוצר, שירות חדש או הצעת ערך אטרקטיבית. בשונה מקמפיין דיגיטלי בפייסבוק או בגוגל, הניוזלטר מחכה בתיבת המייל של הלקוחות שלכם כדי שיחזרו אליו בזמן שנוח להם. מעבר לכך, בהנחה שיש לכם דאטה על דפוסי הרכישה של הלקוחות שלכם תוכלו להתאים להם הצעות ערך מותאמות אישית ולמקסם את פוטנציאל המכירה.
וובינר, סדנה או הדרכה – ניוזלטר הוא דרך מצוינת למצב את עצמכם כאוטוריטה בתחום הפעילות שלכם על ידי הזמנה להשתתף בהדרכה שאתם מעבירים. שלחו לקהל הנמענים שלכם ניוזלטר המפרט מתי, איפה ואת עיקרי התכנים, והוסיפו לינק להרשמה.
פוסט חדש בבלוג – אחת לחודש שלחו עדכון המרכז דגשים של כתבה שמופיעה בבלוג שלכם בתוספת קישורים שמפנים לכתבות אצלכם באתר. כך אתם יוצרים מעין מגזין דיגיטלי חודשי, ומעניקים לקהל שלכם ערך מוסף ומקצועי אמיתי
חדשות ועדכונים – ספרו ללקוחות שלכם מה קורה בחברה, מגיוס עובדים חדשים דרך עדכון מוצר/שירות, הוספת פיצ'ר ועד להתקדמות עסקית מעניינת, פרסום במגזין או אתר נחשב ועוד. כך תשמרו על הקשר עם הלקוחות שלכם לטווח ארוך ותיצרו אצלם תחושה שאתם חברה דינאמית שמצויה בעשייה מתמדת.
הזמנה לכנסים – משתתפים בכנס? מארגנים או מתארחים כדוברים? השתמשו בניוזלטר כדי להזמין לקוחות ושותפים עסקיים. כך גם תרחיבו את החשיפה למותג שלכם ותייצרו רושם חיובי.
סקרים ושאלונים – שלחו ניוזלטר לקבלת משוב מלקוחות. כך תצרו אצלם תחושה שאתם מתחשבים בדעתם ובה בעת תוכלו לצבור דאטה, לגלות מה אתם מפספסים בתהליך השיווק ולהסיק מסקנות לגבי המשך הפעילות שלכם.
הסוג השני של שיווק באימייל הוא הודעות אימייל לטיפוח לידים שתומכות במשפך שיווקי בצורה פרוגרסיבית בשפה המקצועית ידוע בשם "קמפיין טפטוף" (email drips). מדובר בהודעות שמנוסחות מראש והן כוללות תכנים שמותאמים למערכות אוטומטציה שיווקית. ההודעות האלה מופצות לנמען בזו אחר זו על פי זמנים וטריגרים מוגדרים מראש . הטריגרים לשליחת הודעה יכולים להיות טווח זמן שחלף או התנהגות של הנמען (למשל פתיחת אי מייל, לחיצה על תוכן מסוים וכד'). התנהגויות הנמען (שאתם כמובן יכולים לעקוב אחריהם) הן ביטוי לקצב ההתקדמות שלו במשפך השיווקי ומאותתות למערכת האוטומטית שאפשר "לשחרר" הודעה נוספת עם תוכן מתקדם יותר בעוד פרק זמן.
למעשה אתם מייצרים משפך שמורכב מרצף מתוזמן של מיילים אוטומטיים על בסיס המעורבות של הליד או הלקוח. תכנים להודעות האי-מייל האוטומטיות נכתבות מראש מתוך הבנת המסע של הלקוח שלכם. האוטומציה מאפשרת לכם לשלוח ללידים או ללקוחות את המידע הרלוונטי בזמן הנכון, בהתאם לשלב שבו נמצא הלקוח במסע הצרכני שלו ולהתנהגויות שלו בתוך המערכת ומחוצה לה.
כדי לדעת אילו הודעות לנסח ואילו תכנים לכלול בהן, נדרשת כמובן עבודת מחקר ולמידה. חשוב לזכור שהתרחישים במסע הלקח יכולים להיות רבים ומגוונים שלכם ולכל אחד מהם צריך להתאים קמפיין טפטוף מסוג אחר.
לסיכום, אימיילים שנשלחים באוטומציה מאפשרים לכם לבנות מערכת יחסים מתמשכת עם הלידים שלכם וגם עם הלקוחות הקיימים. תהליך אוטומטי, שיש בו תכנים רלוונטים ובנויים היטב, לא רק יחסוך לכם הרבה זמן ועלויות, אלא גם יעזור לקדם את הלידים בהדרגה במורד המשפך השיווקי, ליצור מודעות ולבנות אמון מתמשך שיקל עליהם להפוך ללקוחות.
צריכים שנלווה אתכם בתהליך? דברו איתנו!
info@editorial.co.il
דרך אילות 3, גני תקווה
© כל הזכויות שמורות למערכת