פוסטים לסושיאל

אחת הדרכים העיקריות בעידן של היום לעורר מעורבות ולשמור על קשר עם הלקוחות שלכם, להשיק קמפיינים, שירותים ומוצרים  היא דרך פרסום ברשתות החברתיות.

לכל רשת יש פורמט משלה, ועם הפורמט מגיעות מגבלות (מספר תווים, תצוגה מקדימה, כמה תמונות מותרות לפוסט,ועוד). כדי להבטיח פרסום אפקטיבי שיעורר מעורבות, יניע לפעולה ויעזור ליצור לידים, חשוב לדעת איך להתאים התכנים לפלטפורמה ולמנף את התוכן בהתאם לקהל היעד.

איך תוכן ברשתות חברתיות עוזר למותג שלכם?

  • יצירת מודעות למותג (Awareness) – שיתוף תכנים מקוריים, יצירתיים ומעוררי עניין יכול להגביר את החשיפה למותג שלכם גם באופן אורגני. כדי שתכנים יזכו לשיתופים ולתפוצה אורגנית רחבה הם חייבים להעניק ערך לגולשים ולהיות בעלי מקדם רגש גבוה, רלוונטיות (RTM) או הומוריסטיים.
  • יצירת מעורבות (Engagement)– יצירת מעורבות של הגולשים עם המותג שלכם היא משתנה חשוב בחשיפה אורגנית ותתרום גם להגברת מודעות. אבל יש לה חשיבות נוספת – היא מאפשרת לכם להתחיל לייצר מערכת יחסים בין המותג לגולשים. ומערכת יחסים כידוע – מגדילה את פוטנציאל המכירה ומגבירה נאמנות ושביעות רצון של לקוחות. תוכן שמייצר מעורבות הוא כל תוכן שגורם לגולשים לעשות לייק, להגיב, או לשתף את התוכן שלכם ברשת ואם ניקח את זה צעד נוסף קדימה – הוא תוכן שגורם ללקוח לבקר אצלכם באתר ולפנות אליכם.
  • הגברת האהדה למותג (Credibility) – תכנים מגבירי אהדה נחלקים לשני סוגים שלכאורה יש ביניהם סתירה.  הסוג האחד הוא תכנים שמגבירים את רמת ההנאה בדרך כלל על ידי שימוש בהומור, יצירתיות מפתיעה או אסתטיקה ייחודית.  הסוג האחר הוא תכנים שמספקים ערך אמיתי, פתרונות לכאבים, וידע שהוא חיוני לגולש. תכנים כאלה הופכים את המותג שלכם לישות מקצועית שניתן לסמוך עליה (trusted advisor) ומגבירה את רמת האהדה שלקוחות רוחשים לכם.  
  • הנעה לפעולה (Call to Action) – תכנים שמניעים לפעולה נועדו לגרום לאנשים לעשות מעשה שמקדם אותם לרכישה. הם מאפשרים לכם לגייס לידים חדשים על ידי מתן ערך או פיתרון מיידי לכאב, בעיה או צורך של לקוחות פוטנציאליים. התכנים הללו כוללים מידע קונקרטי על המוצר / מותג שלכם, עם קופי חזק ולא פחות חשוב טיימינג נכון. 

כמה עקרונות חשובים ביצירת תכנים לרשתות חברתיות

  • תכנון –  כמו בכל דבר בחיים, תכנון הוא מתכון לפעילות יעילה ומדויקות. כדאי להגדיר מראש את המטרות שאתם מבקשים להשיג מהתכנים שאתם מעלים, להגדיר את תדירות הפרסום, את מועדי הפרסום ואת הנושאים שעליהם תרצו לכתוב (עם הרבה מקום לספונטניות). כדאי מאוד להכין מראש גם רשימה של חגים, אירועים וימים מיוחדים שיכולים להיות בסיס לתכנים שתשלבו בהם את המסרים שלכם. כדאי לפתוח גיליון עבודה עם לוחות זמנים גמישים ככל שניתן למועדי פרסום. 
  • מגוון – כפי שצוין קודם, הפעילות ברשתות החברתיות תורמת למותג שלכם בהיבטים שיווקיים שונים. תוכלו להיעזר בהן כדי להשיג את המטרות שלכם על ידי שיתוף תכנים מסוגים שונים. הקפידו לייצר תמהיל מגוון של תכנים בפורמטים שונים – טקסטים, סטוריז, וידאו, אינפוגרפיקות, קולאז'ים / גלריות של תמונות, לייבים – שלבו בהם בצורה מתוכננת תכנים שמתיישבים עם מטרות שונות סיפורים אישיים, המלצות של לקוחות, חדשות, סקירות, עצות שימושיות, חוות דעת מקצועיות, חידונים שאלוני בן עצמך, תכנים הומוריטיים, ברכות לחגים, קישורים לכתבות מעניינות . 
  • התאמה לקהל ולפלטפורמה –  חשוב להתאים את סגנון הכתיבה והתכנים שאתם משתפים לפלטפורמה שבה את מפרסמים. את אתם משתפים במספר פלטפורמות שהלקוחות שלכם פעילים בצעו התאמות בתכנים גם בהיבט הסגנוני, גם בעומק המידע.ייתכן שתחליטו שתכנים מסוימים מתאימים יותר לפרסום בפייסבוק ופחות רלוונטיים ללינקדאין ולהיפך. 
  • התאמה לרוח המותג –  הקפידו  שהתכנים שאתם מעלים מתכתבים עם "קול המותג" שלכם. הם צריכים להעביר את הנראטיב של המותג ולא להיות מנותקים ממנו. הקפידו על סגנון אחיד, העלו אותם על גריד קבוע עם הלוגו שלכם והתאימו את הצבעוניות. הקפידו לשלב בתכנים טרמינולוגיה שמזוהה עם המותג שלכם ושמרו על עקביות. 

 

לתכנון ופיתוח תכנים לרשתות חברתיות דברו איתנו

 

בואו נדבר