גיימיפיקציה (משחוק) ותוכן אינטראקטיבי

 גיימיפיקציה (משחוק) היא טקטיקה שיווקית המשלבת אלמנטים משחקיים ואינטראקטיביים בסביבה שאינה בהכרח משחקית, במטרה להגביר עוררות רגשית אצל הלקוחות, להגדיל את רמת המעורבות שלהם ולעודד אותם לבצע פעולות מסוימות.

שימוש במשחוק היא למעשה אחת הדרכים היעילות ביותר לגרום ללקוחות לזכור את שם המותג שלכם, להעביר את המסר שלהם בצורה יצירתית, מרתקת ומהנה, ולייצר מעורבות ומערכת יחסים.

יש מגוון דרכים בהן אפשר לשלב גיימפיקציה ותוכן אינטרקטיבי במותג שלכם, נציין כאן כמה דוגמאות:

  • משחק – פשוט ככה, לשלב משחקים אמיתיים בממשקים הדיגיטליים של המותג שלכם, כאלה שייצרו מעורבות ובאז במדיה חברתית ויאפשרו לכם לקבל נתונים. 
  • תגמול לקוחות בנקודות וצבירת פרסים – תוכלו להציע ללקוחות שככל שירכשו מכם יותר, כך ירוויחו יותר נקודות שבהמשך יזכו אותם בפרסים.
  • חידונים – חידונים הם יעילים מאוד מהסיבה הפשוטה שהם מהנים ולרוב משתמשים אוהבים לשתף את התוצאות, מה שיוצר חשיפה נוספת למותג.
  • מחשבונים וכלים מקוונים – דרך טובה לעורר אינטרקציה עם משתמשים וליצור לידים בצורה מהנה, משעשעת ושימושית.
  • תחרויות – שילוב תחרויות במותג שלכם יספק ללקוחות הנאה והתרגשות, באמצעותן אפשר להגדיל את המודעות למותג ואת רמת האינטראקציה.

 

בשונה מטקטיקות שיווק אחרות, שלרוב מאבדות מיעילותן לאחר חשיפה חוזרת, היתרון המרכזי של גיימפיקציה ותוכן אינטרקטיבי הוא ביעילות שלהם לטווח הרחוק. בשורה התחתונה זהו תוכן שמכוון את המשתמשים להנאה, ממנה סביר שהם ירצו עוד. 

מעבר לכך, קיימים יתרונות בולטים נוספים לאסטרטגיית תוכן הזו:

  • יותר מעורבות של לקוחות – הרעיון המרכזי של גיימיפיקציה הוא לעודד את הגולשים הנחשפים לתוכן שלכם לבצע פעולות ספציפיות, המובילות למעורבות גבוהה יותר שלהם במותג ובהמשך גם למערכת יחסים מתמשכת בינם לבינכם.
  • יותר מודעות ונאמנות למותג – כשלקוח חווה חוויה מהנה מתוכן אינטרקטיבי או משחק, גובר משמעותית הסיכוי שהוא יזכור את המותג דרכו חווה את אותה החוויה. החיבור הרגשי שיתרחש אצל משתמש בעקבות זאת יוכל להוביל לכך שיהפוך להיות לקוח נאמן ופעיל.
  • שיטה יעילה לאיסוף נתוני לקוחות – בעזרת שילוב אמצעים משחקיים המציעים למשתמשים את האפשרות להנאה ואפילו הזדמנות לזכות בפרס, יש סיכוי טוב יותר שיספקו לכם נתונים בהם תוכלו להשתמש כדי לקבל יותר מידע על קהל היעד שלכם ולהיעזר בו.   
  • אחוזי המרה גבוהים – הוספת הנחות/הטבות לתוכן אינטראקטיבי מגדילה את הפוטנציאל לאחוזי המרה גבוהים יותר. אם למשל תציעו למשתמשים הנחה מסוימת בהמשך להשתתפות בחידון או משחק כלשהו באתר שלכם, סביר שהם ינצלו את ההנחה וישתמשו בה ברכישה באתר שלכם.
  • עניין גדול יותר בהצעות פרסום – צרכנות מונעת הרבה יותר מרגש מאשר מהגיון. בשילוב אלמנטים משחקיים דרכם "מרוויחים" הלקוחות את ההנחות שלהם, תוכלו לרגש ולעניין אותם יותר מאשר אם יתקלו במודעה שמציעה להם את אותה ההנחה בדיוק. 
  • דרך מהנה לספק ללקוח מידע עליכם – באמצעות משחק או כל סוג אחר של תוכן אינטראקטיבי תוכלו להסביר ללקוחות על המוצרים או השירותים שלכם, על היתרונות שלהם, הייחודיות שלכם כמותג ועוד, בדרך שיש בה גם יותר יכולת להשפיע עליהם. 

 

לסיכום, משחקים מאז ומתמיד היו חלק מרכזי בחוויה האנושית, כמייצרי עניין, יצירתיות והנאה רבה. לכן לא פלא שבשילוב עם שיווק הם הופכים לתוכן בעל ערך רב שיכול לקחת את המותג שלכם לשלב הבא. 

אנחנו במערכת נעזור לכם להיות מוכנים עם תוכן מעולה ועיצוב קולע. מוכנים לקחת את התוכן שלכם צעד אחד קדימה?  דברו איתנו!

בואו נדבר