תהליך שיווקי המבוסס על אסטרטגיית תוכן מבוסס על ארבעה שלבים מחזוריים, שמשקפים את כל ההיבטים של מערכת היחסים עם הלקוח – שיווק, מכירות ושירות לקוחות. השלבים בתהליך הם משיכה, המרה, סגירה ושימור.
נקודת הפתיחה היא משיכה של גולשים רלוונטיים לאתר שלכם והפיכתם למבקרים. השלב הבא הוא המרה של המבקרים הללו ללידים, לאחר מכן סגירת עסקאות עם הלידים האיכותיים והפיכתם ללקוחות, ובהמשך הענקת סיפוק ושמחה שיגרמו ללקוחות שלכם להישאר נאמנים ויהפכו אותם ל”מקדמי המכירות” שלכם בחוץ.