כתיבה שיווקית לתוויות ואריזות

כשמדברים על תוויות ואריזות של מוצרים, הנטייה הטבעית שלנו היא לחשוב על עיצוב בולט ואטרקטיבי שמספר את סיפור המותג, אבל למעשה אלמנט נוסף ולא פחות חשוב הוא התוכן שאנחנו מציגים עליהן.

באופן גס תוכן על אריזות ותוויות נחלק לשני סוגים: הסוג האחד הוא מידע טכני ואינפורמטיבי, כגון רכיבי המוצר, מס' יחידות באריזה, תיאור קצר, ערכים תזונתיים (כשמדובר במוצרי מזון), הוראות שימוש, תקנים, אזהרות וכדומה. הסוג האחר הוא מידע שיווקי ותדמיתי. חשוב לזכור שאריזות ותוויות הן נדל"ן פרסומי מעולה ו"חינמי" ששווה לכם לנצל. לכן כדאי מאוד לשלב על גבי האריזות גם תוכן שיש בו ערך שיווקי, כזה שמעורר מעורבות, אהדה למותג ומניע לפעולה.

אל תשכחו שכשהמסרים השיווקיים שלכם מופיעים או על גבי תווית המוצר או האריזה שלו הם פוגשים את הלקוחות גם בנקודת המכירה וגם תוך כדי שימוש במוצר, ובשני המקרים מדובר בשילוב של טיימינג וקונטקסט שאין טוב ממנו.

עד גיל 21 תגיע לירח

שימוש בתוכן אינטראקטיבי ומעורר מעורבות אולי רק נשמע כמו עניין שהתחיל בעידן הדיגיטלי, אבל למעשה הוא שיטה שיווקית וותיקה ומוכרת. קחו למשל את ימי התהילה  של מסטיק בזוקה  (שיוצר לראשונה בארה"ב בסיום מלחמת העולם השנייה). בצורתו המסורתית, הוורוד המיתולוגי הזה עטוף פעמיים.

על גבי העטיפה החיצונית מתנוסס הלוגו של בזוקה. כילדים קילוף העטיפה תמיד הציף אותנו בחדווה תמימה ומלאת ציפייה למה שמחכה לנו בין קפלי העטיפה הפנימית. בפנים – הופיעה בדיחת קומיקס מתחלפת שכיכבו בה דמויות קבועות (בגירסה הישראלית – ג'ו, צביקה ומוטי). תחתיה הופיעה שורה שניבאה לך את העתיד, או סיפקה לך נתון חדש ומפתיע על העולם בסגנון "הידעת". הבדיחות ושורת העתידות של בזוקה היו סימן ההיכר של המותג ועם השנים הפכו גם למטבע לשון, כסמל לבדיחת קרש.

גם היום, החברות שמיטיבות למנף את האריזות והתוויות שלהן לטובת מסרים שיווקיים ואינטראקטיביים הן לרוב בתחומי מוצרי מזון ומוצרי צריכה – ע"ע שעשועונים על אריזות של דגני הבוקר, מתכונים והמלצות על אריזות של מוצרי בישול ואפייה, חידוני טריוויה שמעטרים חפיסות שוקולד וכן הלאה. 

העקרונות בכתיבה שיווקית לתוויות ואריזות

  • טקסט בהיר ונגיש – כשאתם כותבים תכנם לאריזה או לתווית, חשוב להקפיד על ניסוח ברור, פשוט ונגיש לקוראים. הדבר נכון תמיד, וודאי כאשר מדובר בפרטים אינפורמטיביים אודות המוצר, רכיבים או הנחיות לשימוש.
  • התאמה לזהות המותג ולקהל – חשוב שהתוכן וסגנון השפה והקופי יתכתבו עם קול המותג שלכם וזהותו, ולא פחות חשוב שיתאימו לקהל שצורך את המוצר ומשתמש בו. יש לכך ערך משמעותי מאוד ביצירת חיבור ומעורבות.
  • מקוריות – אם החלטתם לשלב על גבי האריזה תכנים שיווקיים, או להשתמש במשחוק או בתוכן אינטראקטיבי כדי להגביר מעורבות ועוררות רגשית אצל הלקוחות, כדאי שתחשבו על תוכן זכיר וייחודי. שווה לעשות קודם מחקר אצל המתחרים, בין השאר כדי לוודא שאתם לא נופלים לקלישאות.
  • התאמה לגודל ולצורה – חשוב לדעת את גודל התווית והאריזה ואת צורתן, כדי להתאים להן את גודש הטקסט והיקף המילים.
  • תקינות לשונית – גם אם האריזה והתווית נראות נהדר, די בשגיאת כתיב או טעות לשונית אחת כדי לשדר ללקוח שלכם שאתם לא רציניים ולגרום להם לעבור הלאה.

 

 

מעוניינים להפוך את התוויות או האריזות שלכם לכלי שיווקי? דברו איתנו!

בואו נדבר