הודעה לעיתונות

הודעה לעיתונות (קומוניקט) היא אמצעי שיווק ותיק יחסית, אך הרלוונטיות שלה נשמרת גם היום. מדובר במסמך הנשלח מטעמכם לעיתונאים ולמובילי דעת קהל, ומטרתה לקדם מידע מסוים אודות העסק שלכם. 

בשונה מכתבה או מאמר עיתונאי שאינם בהכרח תלויים בזמן, ההודעה לעיתונות מעבירה מסר שיש לו ערך חדשותי ואקטואלי, והיא מבשרת לקרואים משהו חדש על העסק, על הארגון או על המוצרים שלכם. 

באמצעות הודעה לעיתונות תוכלו לבשר לעולם על מוצר חדש שאתם משיקים, על אירוע שאתם מקיימים, על פרס חשוב שזכיתם בו, על התרחבות עסקית או מיתוג מחדש שעברתם.

למרות מגוון הנושאים שהודעה לעיתונות יכולה לעסוק בהם, הקווים המנחים לכתיבתה דומים למדי. ההודעה צריכה לכלול כותרת ראשית קצרה, ברורה ואטרקטיבית שמודיעה על ה"שורה התחתונה". השתדלו לא לחרוג משורה אחת, והימנעו משימוש במושגים מסורבלים. כמו כן, נסו לנסח כותרת שתעורר עניין וסקרנות. 

לאחר שבחרתם את הכותרת הנכונה, השקיעו בפסקת הפתיחה. זכרו שהמטרה של הודעה לעיתונות היא לשכנע את הקורא שהידיעה שלכם ראויה לפרסום. שימו לב שאתם מעבירים את הפרטים החשובים ביותר כבר בהתחלה, ומשאירים את חומרי הרקע לפסקות האחרונות. 

המלצה נוספת היא לשלב ציטוטים. עם זאת, חשוב שהציטוטים יהיו רלוונטיים גם מבחינת זהות המצוטט וגם מבחינת תוכן הדברים. השאיפה היא להגיע לאנשי מפתח בחברה, ולהביא ציטוטים שתומכים במסר שאתם מבקשים להעביר.

איך להפיץ הודעה לעיתונות?

הפצת ההודעה לעיתונות חשובה לא פחות מהכתיבה שלה. הנטייה הרווחת היא לשלוח את ההודעה לכמה שיותר אנשים, אך בפועל עדיף להתמקד בגופי התקשורת ובעיתונאים הרלוונטיים ביותר עבורכם. הסינון הזה יאפשר לכם לפנות לכל עיתונאי באופן אישי, ובכך להגדיל את הסיכוי לזכות בתשומת לבו. 

עצה נוספת היא לנסות לבדל את ההודעה שלכם מכל יתר ההודעות שנשלחות מדי יום. כיוון שגופים רבים מתזמנים את ההודעות מראש, יוצא שמרביתן מגיעות בשעות עגולות. נסו, אם כך, לתזמן או לשלוח את ההודעה שלכם דווקא בשעה לא עגולה. עוד המלצה בהקשר הזה היא לשלוח את ההודעה בדואר רגיל ולא בדואר אלקטרוני, ובכך להבטיח שהיא לא תיעלם בתיבת המייל.

הצלחתם להביא את ההודעה לכדי פרסום? העבודה לא מסתיימת כאן. זה הזמן לשתף את הכתבות, ולהגדיל את החשיפה.

בואו נדבר