כתיבת מאמרים

לפני שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחליטו לסגור אתכם עסקה, הם צריכים לתת בכם אמון. אחת הדרכים המצוינות לעשות את זה היא באמצעות כתיבת מאמרים לאתר שלכם. כתיבת מאמרים מאפשרת לכם לחלוק עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם את הידע המקצועי שלכם ולספק להם תוכן שיש בו ערך, שיספק להם מידע חשוב או פתרונות לנושאים שמעסיקים אותם. 

למעשה מאמרים שיווקיים ומאמרים מקצועיים אינם רק כלים לקידום אורגני של האתר שלכם. הם גם דרך לשתף עם קהל הלקוחות שלכם מידע בעל ערך, לשקף יתרונות ולחשוף היבטים מגוונים ומעמיקים של השירותים ו/או המוצרים שלכם, לתמוך בקמפיינים שיווקיים ועוד. 

המקום האידיאלי לפרסום מאמרים באתר הוא הבלוג, שבנוי כסוג של ספריה דיגיטלית שמתעדכנת בכל פעם שאתם מעלים מאמר (פוסט) חדש. כתיבת מאמרים לבלוג באופן קבוע מאפשרת לכם להעשיר את האתר שלכם בתוכן ומידע חדשים כל הזמן, ולשמור את האתר כמקור מידע חי ונושם.

כתיבת מאמרים: איכות, רלוונטיות, אקטואליות, מבנה, מגוון

לכתיבת תכנים חדשים בבלוג האתר יש השפעה החיובית  גם על חווית המשתמש וכפועל יוצא על קידום האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. אתם רוצים להרוויח חוויית משתמש טובה לצד טיפוס בתוצאו הדירוג ולהיפך?  חשוב שתקפידו על חמישה עקרונות: 

  • איכות – אחד הפרמטרים שמשפיעים על מקומכם בתוצאות החיפוש הוא איכות התוכן שלכם. במילים אחרות, גוגל מודדת את מידת העניין והמעורבות (engagement) שהגולשים מגלים בתוכן שלכם כאינדיקציה לאיכות התוכן שלכם,  ומעניקה לה ציון שנלקח בחשבון בדירוג. ככל שאנשים מבקרים, שוהים, גוללים וקוראים את התכנים שלכם באתר הם מבשרים לגוגל על חוויה חיובית. בהתאם, אם חוויית המשתמש לא טובה זה יפגע בציון שתקבלו על ידי גוגל ותשפיע לרעה על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. 
  • רלוונטיות – אחד התפקידים החשובים של כתיבת מאמרים הוא לקדם אתכם בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל ולגרום לאנשים למצוא בהם את מה שהם חיפשו. לשם כך, חשוב שהמאמרים שלכם יכללו מילות מפתח וביטויי חיפוש שאתם מעוניינים לקדם אבל כאלה שאנשים באמת מחפשים. כדאי מאוד לייצר רשימת מילות חיפוש שמבוססת על מחקר מילות מפתח, ולשלב במאמר ביטויים עיקריים לצד ביטויי זנב ארוך, שמבטאים שאילתות ממוקדות יותר שגולשים עשויים לחפש.  מילת מפתח לדוגמה יכולה להיות "אימפולסיביות בילדים" ואילו ביטוי זנב  ארוך יכול להיות "איך להתמודד עם אימפולסיביות בילדים".   
מילת מפתח ראשית
  • אקטואליות – אל תתנו לבלוג שלכם להעלות אבק! להעלאת תוכן אקטואלי ומתחדש יש השפעה כפולה – גם על חוויית משתמש וגם על הקידום אורגני. תכנים שלא עדכנתם הרבה זמן ואיבדו מהרלוונטיות ומהאקטואליות שלהם יכולים לפגוע בתוצאות הדירוג שלכם. חדשו ורעננו מעת לעת. עברו על המאמרים ובדקו שהם עדיין רלוונטיים, ואם לא – שפרו ועדכנו. 
  • מבנה – היבט חשוב נוסף לכתיבת מאמרים טובים, הוא מבנה בעל רמת קריאות גבוהה. הוסיפו כותרות וכותרות משנה, חלקו את התוכן לפסקאות, הוסיפו בולטים, הקפידו על לכידות של התוכן על ידי מבנה לוגי נכון, והוסיפו קישוריות שמחברות בין משפטים ופסקאות כדי לייצר זרימה.    
  • מגוון – חשוב לשמור על תכנים העוסקים בסוגיות שונות של הנושא, בזוויות שונות ובאורכים שונים – תמהיל היקפים מגוון יקבל ציון גבוה יותר מגוגל. 

אילו סוגי מאמרים אפשר לכתוב ?

הדרך האידיאלית לחליט על מה לכתוב ובאיזה פורמט הוא לעבוד בהתאם לאסטרטגיית תוכן. אסטרטגיה תוכן, שמבוססת על מחקר פרסונות ואפיון מסע לקוח, מאפשרת לכם להתאים בצורה מדויקת את סוגי המאמרים שאתם כותבים לנושאים ולנקודות שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מבקשים לקבל לגביהם מידע בכל אחד משלבי המסע הצרכני שלהם. 

הנה כמה כיוונים לסוגים שונים של מאמרים שתוכלו לייצר:

  • הדרכה – המאמרים הטיפוסיים מציפים בעיה או צורך ומספקים לקוראים מגוון  אסטרטגיות להתמודדות ודרכי פתרון. למשל "כל מה שצריך לדעת על טיפול ומניעה של מיגרנה", או "איך לבחור רכב משפחתי". מאמר כזה יכלול מידע על המחלה ועל התסמינים האופייניים, על צורות האבחון וכמובן על צורות הטיפול הקיימות. 
  • סקירה / דוח ענפי – מאמרים המספקים ניתוח ענפי או תוצאות של מחקר ענפי. אלה מתאימים בעיקר לחברות המשווקות ללקוחות עסקיים המבקשים לקבל תמונה מקיפה על מגמו בשוק או על תעשייה. 
  • רשימת טיפים ועצות שימושיות – אם יש שאלות קבועות שאתם נתקלים בהן בנושא שבו אתם מתמחים, זה המקום לרכז את כולן ולענות עליהן. כך למשל תוכלו לכתוב משהו בסגנון "50 דברים שחשוב לדעת על לדעת על תזונת כלבים". 
  • השוואה בין חברות / פתרונות – מאמרים שמציגים השוואות בין יכולות של חברות או מותגים שונים בשוק מוצעים על פי רוב בשלב הכמעט סופי של המשפך השיווקי שבו הלקוח כבר לקראת השלמת המסע הצרכני. בשלב זה הוא כבר בחר את אסטרטגיית הפתרון שהוא מעוניין לאמץ, והמאמר שלכם עוזר לו החלטה לגבי החברה / מותג שעונים באופן המדויק ביותר לצרכיו.
  • מקרי-בוחן – מאמרים המבוססים על מקרי בוחן עוזרים לתת תמונת מצב מוחשית וממנה להסיק מסקנות ולהציע פתרון בעיות. לכאן נכנסים גם סיפורי הצלחה.
  • טרנדים ומגמות – סיקור טרנדים ותופעות חדשות בתחום מזווית אישית ומרעננת
  • סיפורים – מאמרים על נושאים מזווית קצת אחרת, כגון ניפוץ מיתוסים בתחום הרלוונטי, מאמרים עם פוקוס סיפורי בנימה אישית, מאמרי אורח עם כותב או מרואיין ידוע בתחום, ועוד.
  • ראיונות עם בכירים – סוג הכתבות הזה מבוסס על שאלות ותשובות עם מומחה או מומחים מטעם החברה או מחוצה לה כאמצעי להעביר מידע בעל ערך לספר סיפור
  • פרשנות מקצועית – אלה הם מאמרים או כתבות שמציעים חוות דעת או פרשנות מקצועית של מומחה מטעם החברה לאירוע אקטואלי או לתופעה בתחום או בתעשייה הנוגעת למותג. זוהי דרך מצוינת לבסס תפיסת מומחיות ומקצועיות בקרב קהל הקוראים.
  • סיפורי הצלחה – מאמרים המבוססים על סיפורי הצלחה הם בין הכלים החשובים ביותר בשלבים שיווקיים הקרובים לתהליך המכירה. הם מתמקדים במוצר / שירות שהמותג מספק וביכולת שלו להציע פיתרון מוצלח ללקוח.
  • תמונה רב-ממדית של המותג – הבלוג הוא ההזדמנות שלכם לשתף את הלקוחות שלכם בתחום בו החברה עוסקת (כמובן, בצורה אינפורמטיבית אך מעניינת), החל מהאתגרים המלווים את התחום ועד לפיתוחים וחידושים עדכניים. 

מהו האורך האידיאלי של מאמר?

הרבה פעמים אנחנו נשאלים מהו האורך המומלץ למאמר. ובכן התשובה היא לא חד משמעית. היקף של מאמר נע על פי רוב בין 350 – 400 מילים למאמר קצר ועד 1,500-1,800 מילים למאמר ארוך ומקיף ומעמיק. יש כמובן מאמרים ארוכים יותר או קצרים קצרים יותר, מה שחשוב הוא לכלול באתר מאמרים מסוגים שונים ובהיקפים שונים, ולהציע לגולשים מגוון. 

באיזו תדירות כדאי לפרסום מאמר?

בעיקרון, שיווק מבוסס תוכן נשען על איכות התוכן שלכם  ועל הערך שהתוכן מספק, לכן, התפיסה צריכה להתבסס פחות על מספר המאמרים ותדירות הפרסום, אלא יותר על איכותם, על מידת הרלוונטיות שלהם, על רמת העניין שהם מייצרים עבור הקוראים וכמובן על האופן שבו הם תומכים בקמפיין השיווקי שלכם. 

יחד עם זאת מומלץ וכדאי לפרסם לפחות פעם בשבועיים או פעם בחודש, ולו כדי לייצר מנגנון שעובד ומייצר תכנים בקביעות. האתגר האמיתי שלכם בכתיבת המאמרים, הוא כאמור לדייק את התכנים ולהתאים אותם לצורכי הלקוחות הפוטנציאליים ולגולשים בעלי כוונות קנייה גבוהות.

הפכו מאמרים למדריכים דיגיטליים

בדיוק כמו מאמרים, גם מדריכים דיגיטליים הם תחמושת חשובה בארסנל השיווקי שלכם. מדריכים הם כמו מאמרים ארוכים נרחבים ומעמיקים, מחולקים לפרקים ולתת פרקים, מעוצבים וכוללים המחשות גראפיות ותמונות. 

למעשה בשונה ממאמרים או פוסטים שמספקים על פי רוב תוכן שמתמקד בנושא אחד, מדריך דיגיטלי מאפשר לכם לספק מידע מקיף ומפורט יותר, לאנשים המבקשים להעמיק בנושא הנדון. 

מדריך דיגיטלי: תחילתה של ידידות מופלאה

הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ישמחו ויעריכו את המחווה, ובהנחה שימצאו עניין וערך גבוה במדריך הם קרוב לוודאי יתחילו כלפיכם אמון ורגשות אוהדים. ככל שהמסמך בנוי כהלכה, וכולל תוכן עשיר שמונגש לקוראים בצורה ידידותית ובהירה, כך תגדילו את הסיכויים להוביל לידים שנחשפים אליו במורד המשפך השיווקים ולקדם אותם בהדרגה לסגירת עסקה. 

 

לסיכום – כדי לכתוב מאמר או מדריך דיגיטלי עליכם להחליט באיזה תחום ונושא הוא יעסוק, באיזה פורמט הוא יוגש לגולשים ומה יהיה ההיקף. הדברים החשובים הם כאמור, איכות התכנים, מידת הרלוונטיות שלהם ושמירה על מגוון. 

כמובן שלא צריך לשבור את הראש, לשם כתיבת מאמרים ומדריכים אפשר גם לשכור את שירותיה של חברה לכתיבת מאמרים. 



בואו נדבר