לפני שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחליטו לסגור אתכם עסקה, הם צריכים לתת בכם אמון. אחת הדרכים המצוינות לעשות את זה היא באמצעות כתיבת מאמרים לאתר שלכם. כתיבת מאמרים מאפשרת לכם לחלוק עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם את הידע המקצועי שלכם ולספק להם תוכן שיש בו ערך, שיספק להם מידע חשוב או פתרונות לנושאים שמעסיקים אותם.
למעשה מאמרים שיווקיים ומאמרים מקצועיים אינם רק כלים לקידום אורגני של האתר שלכם. הם גם דרך לשתף עם קהל הלקוחות שלכם מידע בעל ערך, לשקף יתרונות ולחשוף היבטים מגוונים ומעמיקים של השירותים ו/או המוצרים שלכם, לתמוך בקמפיינים שיווקיים ועוד.
המקום האידיאלי לפרסום מאמרים באתר הוא הבלוג, שבנוי כסוג של ספריה דיגיטלית שמתעדכנת בכל פעם שאתם מעלים מאמר (פוסט) חדש. כתיבת מאמרים לבלוג באופן קבוע מאפשרת לכם להעשיר את האתר שלכם בתוכן ומידע חדשים כל הזמן, ולשמור את האתר כמקור מידע חי ונושם.
לכתיבת תכנים חדשים בבלוג האתר יש השפעה החיובית גם על חווית המשתמש וכפועל יוצא על קידום האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. אתם רוצים להרוויח חוויית משתמש טובה לצד טיפוס בתוצאו הדירוג ולהיפך? חשוב שתקפידו על חמישה עקרונות:
הדרך האידיאלית לחליט על מה לכתוב ובאיזה פורמט הוא לעבוד בהתאם לאסטרטגיית תוכן. אסטרטגיה תוכן, שמבוססת על מחקר פרסונות ואפיון מסע לקוח, מאפשרת לכם להתאים בצורה מדויקת את סוגי המאמרים שאתם כותבים לנושאים ולנקודות שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מבקשים לקבל לגביהם מידע בכל אחד משלבי המסע הצרכני שלהם.
הנה כמה כיוונים לסוגים שונים של מאמרים שתוכלו לייצר:
הרבה פעמים אנחנו נשאלים מהו האורך המומלץ למאמר. ובכן התשובה היא לא חד משמעית. היקף של מאמר נע על פי רוב בין 350 – 400 מילים למאמר קצר ועד 1,500-1,800 מילים למאמר ארוך ומקיף ומעמיק. יש כמובן מאמרים ארוכים יותר או קצרים קצרים יותר, מה שחשוב הוא לכלול באתר מאמרים מסוגים שונים ובהיקפים שונים, ולהציע לגולשים מגוון.
בעיקרון, שיווק מבוסס תוכן נשען על איכות התוכן שלכם ועל הערך שהתוכן מספק, לכן, התפיסה צריכה להתבסס פחות על מספר המאמרים ותדירות הפרסום, אלא יותר על איכותם, על מידת הרלוונטיות שלהם, על רמת העניין שהם מייצרים עבור הקוראים וכמובן על האופן שבו הם תומכים בקמפיין השיווקי שלכם.
יחד עם זאת מומלץ וכדאי לפרסם לפחות פעם בשבועיים או פעם בחודש, ולו כדי לייצר מנגנון שעובד ומייצר תכנים בקביעות. האתגר האמיתי שלכם בכתיבת המאמרים, הוא כאמור לדייק את התכנים ולהתאים אותם לצורכי הלקוחות הפוטנציאליים ולגולשים בעלי כוונות קנייה גבוהות.
בדיוק כמו מאמרים, גם מדריכים דיגיטליים הם תחמושת חשובה בארסנל השיווקי שלכם. מדריכים הם כמו מאמרים ארוכים נרחבים ומעמיקים, מחולקים לפרקים ולתת פרקים, מעוצבים וכוללים המחשות גראפיות ותמונות.
למעשה בשונה ממאמרים או פוסטים שמספקים על פי רוב תוכן שמתמקד בנושא אחד, מדריך דיגיטלי מאפשר לכם לספק מידע מקיף ומפורט יותר, לאנשים המבקשים להעמיק בנושא הנדון.
הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ישמחו ויעריכו את המחווה, ובהנחה שימצאו עניין וערך גבוה במדריך הם קרוב לוודאי יתחילו כלפיכם אמון ורגשות אוהדים. ככל שהמסמך בנוי כהלכה, וכולל תוכן עשיר שמונגש לקוראים בצורה ידידותית ובהירה, כך תגדילו את הסיכויים להוביל לידים שנחשפים אליו במורד המשפך השיווקים ולקדם אותם בהדרגה לסגירת עסקה.
לסיכום – כדי לכתוב מאמר או מדריך דיגיטלי עליכם להחליט באיזה תחום ונושא הוא יעסוק, באיזה פורמט הוא יוגש לגולשים ומה יהיה ההיקף. הדברים החשובים הם כאמור, איכות התכנים, מידת הרלוונטיות שלהם ושמירה על מגוון.
כמובן שלא צריך לשבור את הראש, לשם כתיבת מאמרים ומדריכים אפשר גם לשכור את שירותיה של חברה לכתיבת מאמרים.
info@editorial.co.il
דרך אילות 3, גני תקווה
© כל הזכויות שמורות למערכת