אי-בוקים ומדריכים

לפני שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחליטו לסגור אתכם עסקה, הם צריכים לתת בכם אמון. אחת הדרכים המצוינות לעשות את זה הוא לחלוק איתם את הידע המקצועי שלכם ולספק להם תוכן שיש בו ערך, שיספק להם מידע חשוב או פתרונות לנושאים שמעסיקים אותם. 

אי -בוק (ספר דיגיטלי) או מדריך הם תחמושת חשובה בארסנל השיווקי שלכם. הם לא עומדים לבד בדרך כלל, אלא משמשים ככוח תומך לחימה המצטרף לשאר התכנים שאתם מפיצים ברשת. בשונה ממאמרים או פוסטים שמספקים על פי רוב תוכן קצר וממוקד יחסית, אי-בוק או מדריך דיגיטלי מאפשרים לכם לספק מידע מקיף ומפורט יותר, לאנשים המבקשים להעמיק בנושא הנדון. 

זו תחילתה של ידידות מופלאה

חשבו על זה שכאשר כשאתם משתפים אי בוק או מדריך דיגיטלי, אתם למעשה מתחילים לרקום עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מערכת יחסים שמבססת את המעמד שלכם כיועצים מומחים שניתן לסמוך עליהם. 

ככל שהמסמך בנוי כהלכה, וכולל תוכן עשיר שמונגש לקוראים בצורה ידידותית ובהירה, כך תגדילו את הסיכויים להוביל לידים ולקוחות פוטנציאליים שנחשפים אליו במורד המשפף השיווקים ולקדם אותם בהדרגה לסגירת עסקה. 

אל תשכחו – כשאתם שולחים אי-בוק לקוראים שלכם אתם למעשה משווקים את המותג שלכם בלי הרבה מאמץ – הרי הקוראים שביקשו את המדריך שלכם כבר הביעו עניין ברור במה שאתם עושים, ומכאן הדרך למכירת מוצר או שירות שיעזרו להם בהמשך הדרך היא קצרה ביותר.

במה עוסקים מדריכים דיגיטליים?

כדי לכתוב אי-בוק או מדריך דיגיטלי ראשית עליכם להבין באיזה תחום ונושא יעסוק המדריך, וכן באיזו צורה תנגישו את הנושא לקוראים שלכם. הנה כמה סוגים של אי-בוקים ומדריכים דיגיטליים שתוכלו לכתוב:

  • הדרכה – המדריכים הדיגיטליים הטיפוסיים מציפים בעיה או צורך ומספקים לקוראים מגוון  אסטרטגיות להתמודדות ודרכי פתרון. למשל "כל מה שצריך לדעת על טיפול ומניעה של מיגרנה", או "איך לבחור רכב משפחתי". המדריך יכלול מידע על המחלה ועל התסמינים האופייניים, על צורות האבחון וכמובן על צורות הטיפול הקיימות. 
  • סקירה / דוח ענפי – סוג אחר של מדריכים דיגיטליים הם כאלה המספקים ניתוח ענפי או תוצאות של מחקר ענפי. סוג כזה של מדריך מתאים בעיקר לחברות המשווקות ללקוחות עסקיים המבקשות לקבל תמונה מקיפה על מגמו בשוק או על תעשייה. 
  • רשימת טיפים ועצות שימושיות – אם יש שאלות קבועות שאתם נתקלים בהן בנושא שבו אתם מתמחים, זה המקום לרכז את כולן ולענות עליהן. כך למשל תוכלו לכתוב משהו בסגנון "50 דברים שחשוב לדעת על לדעת על תזונת כלבים". 
  • השוואה בין חברות – מדריכים שמציגים השוואת בין יכולות של חברות או מותגים שונים בשוק מוצעים על פי רוב בשלב הכמעט סופי של המשפך השיווקי שבו הלקוח כבר לקראת השלמת המסע הצרכני. בשלב זה הוא כבר בחר את אסטרטגיית הפתרון שהוא מעוניין לאמץ, והמדריך שלכם עוזר לו החלטה לגבי החברה / מותג שעונים באופן המדויק ביותר לצרכיו.

 

מעוניינים לשלב אי-בוקים ומדריכים באסטרטגיית השיווק והתוכן שלכם? דברו איתנו!

בואו נדבר